Инструкция sailor 6110 на русском

  • Date: 28/01/2013
  • Version: A
  • Document ID: 98-130753
  • File name: SAILOR 6110 GMDSS System — User Manual, Russian
  • Size: 6.7 mb
  • Type:
    Manuals
  • Products:

    SAILOR 6110 mini-C GMDSS System
    SAILOR 6110 GMDSS System

© Андрей Абинский, 2019

ISBN 978-5-4496-5527-1

Создано в интеллектуальной издательской системе Ridero

СудоваЯ станция спутниковой связи Sailor 6110 GMDSS

от автора

Система Инмарсат-С органично встроена в систему ГМССБ и прежде всего предназначена для выполнения главной задачи радиосвязи на морском флоте — охране человеческой жизни на море. Всё остальное — вторично.

Поэтому, любому оператору ГМССБ необходимо легко ориентироваться в структуре станции спутниковой связи, уметь передать вызов бедствия, принимать и передавать все виды сообщений в различные адреса, а также обеспечивать приём важной навигационной информации.

Станция спутниковой связи Инмарсат-С: Sailor 6110 GMDSS представляет собой компактное и очень надёжное устройство с простым и логически понятным интерфейсом.

Обычно, мы начинаем осваивать новую технику сначала методом «научного тыка», сообразуясь со своим прошлым опытом, а потом уже листаем нудные инструкции. Ничего не имею против, я сам так иногда делаю, хотя надо бы наоборот.

Хорошо изучив эту станцию, подружившись с ней и поняв логику её поведения, вы легко разберетесь в эксплуатации любой другой модели независимо от её производителя и национальности.

Кроме технических подробностей в книгу включены практические советы, написанные не академическим языком и, мне думается, они не повредят общему настроению книги.

Итак, желаю успеха!

Станция спутниковой связи Инмарсат-С: Sailor 6110 GMDSS

Sailor 6110 GMDSS используется как судовое оборудование ГМССБ, и соответствует требованиям ГМССБ, а также РМРС (что подтверждено соответствующим свидетельством).

Судовая земная станция Sailor 6110 защищена от тяжелых условий эксплуатации водонепроницаемым корпусом. Компактные размеры устройства позволяют установить его в любом удобном месте на судне.

Sailor 6110 впервые продемонстрировал возможность создания оборудования ГМССБ с сенсорным дисплеем (терминал Sailor 6006). Также устройство располагает функционалом хранения информации на внешнем носителе (SD, USB), пятидесятиканальным GPS-модулем для использования Galileo.

Мультимедийный интуитивно понятный интерфейс Sailor 6110 организован для быстрого доступа ко всем важным функциям оборудования, обеспечивая безукоризненное слежение и организацию безопасности судовождения.

Связь посредством спутниковой системы Инмарсат С (mini-C) Sailor 6110 реализует возможность передачи сообщений телекса, факса и электронной почты.

Sailor 6110, с учетом работы продуктов Sailor предыдущего поколения, предоставляет инновационные функции и возможности. Sailor 6110 выполняет операции ОСДР, ГМССБ, ССОО (опционально).

Судовая земная станция Инмарсат-С Sailor 6110 оснащена впервые одобренным ГМССБ экраном «touch screen». Терминал, реализованный подобным образом, упрощает работу экипажа, снижая вероятность нештатных ситуаций.

Технические характеристики Sailor 6110 GMDSS

Антенна Inmarsat-C/GPS всенаправленная

Угол возвышения от — 15° до 90°

Диапазон рабочих частот:

1525.0 — 1559.0 МГц; Rx — 1626.5 — 1660.5 МГц; Tx — 1575.42 МГц

Модуль GPS: 50-канальный (поддержка системы Galileo)

Максимальная длина сообщения: 10 Кб

Частота обновления: 1 сек

Точность: 15 м

Диапазон рабочих температур: от — 35° C до 55° C

Рабочая влажность: 100%, конденсат

Относительная влажность: до 95% при 40° C

Максимальная скорость: до 140 км/час

Питание: 9V — 32V от блока питания с поддержкой CAN-BUS; 15VAC ном.

Максимальная мощность: 30 Вт

Потребление энергии: Rx — 1,8W (режим ожидания);

Базовая серия ССС SAILOR 6110 состоит из следующих частей:

Состав оборудования ССС Sailor 6110

Включение станции

Первый закон Абинского:

«Чтобы аппарат заработал,

его надо включить!»

После подключения всех устройств системы и регистрации станции SAILOR 3027 в Администрации Инмарсат, можно включать станцию для эксплуатации.

1. Убедитесь, что источник питания включен.

2. Включите станцию нажатием одной кнопки. (Рис. 1)

Рис. 1 Включение станции

После включения станции, антенна автоматически сканирует весь небосвод и выбирает спутник, обычно, по максимальному уровню принимаемого сигнала. Информация о выбранном спутнике отображается в верхнем правом углу экрана.

Настроившись на спутник, станция приступает к процедуре Loging. (Рис. 2)

Рис. 2 Информация о выбранном спутнике

Встроенный приёмник GPS определяет координаты судна и выдаёт их на экран. Если у вас выйдет из строя штатный приёмник GPS в рулевой рубке, можете смело списывать координаты судна с экрана станции.

Процедура Loging

Процедура Login — это регистрация станции в системе Инмарсат. Процедура начинается автоматически после включения станции. (Рис. 3)

Рис. 3 Процедура Login

После завершения процедуры Login вы будете получать все сообщения в свой адрес и автоматически всю информацию по безопасности мореплавания по вашему району НАВАРЕА.

В ситуации, когда выбранный спутник становится недоступным по какой — либо причине, (чаще всего — это когда что-либо заслоняет направление на спутник) можно вручную настроить станцию на другой спутник.

Для входа в спутниковую сеть вручную, нужно выполнить следующие действия:

Когда на экране появится главное меню, выбрать функцию Network. (Рис. 4)

Рис. 4 Выбор функции Состояние сети Инмарсат

В открывшемся окне Status выбрать Login. (Рис. 5)

Рис. 5 Выбор спутника

Выберите спутник океанского района, на который желательно настроить станцию. Если выбранный спутник доступен, станция осуществит процедуру Login.

На дисплее отображается название океанского района, координаты и есть зеленая галочка — это означает, что ваша станция зарегистрирована в системе Инмарсат и готова к работе.

Океанские районы спутников частично перекрывают друг друга и на небосводе могут быть «видны» два, а в Атлантике, бывает, что и три спутника. Смотрите карту океанских районов и определитесь, есть ли у вас над головой ещё один спутник. (Рис. 6)

Рис. 6 Выбран спутник Индийского океанского района (IOR)

Примечание: название океанского района отображается, только тогда, когда станция находится в рабочем режиме и нет каких-либо ошибок — иначе текст будет показывать текущее состояние системы.

Передача сигнала бедствия

Важно: Сигнал бедствия передаётся, когда судну или члену экипажа угрожает серьёзная, неминуемая опасность. Приказ о передаче сигнала бедствия даёт капитан или лицо его замещающее.

Вызов бедствия в системе Инмарсат-С имеет такой же приоритет срочности, как и вызов MAYDAY в радиотелефонии.

1-ый способ

Для передачи сигнала бедствия, выполните следующие действия:

— откройте крышку кнопки бедствия.

— нажмите и удерживайте кнопку до тех пор, пока индикатор не начнет гореть и прекратится сигнал зуммера (более 3 секунд).

(Рис. 7)

Рис. 7 Кнопка Distress

В это время мигает красная кнопка и звучит зуммер. По истечении 3-х секунд красный свет кнопки начинает гореть постоянно и зуммер замолкает. Дисплей показывает, что сообщение отправлено. (Рис. 8)

Рис. 8 Сообщение Distress отправлено

Необходимо запомнить этот номер — вы должны использовать его, если будете отправлять сообщение о бедствии с более подробной информацией в СКЦ (MRCC).

Достоинство этого способа — он может быть передан быстро, нажатием одной кнопки. Недостаток — в нём не будет указан характер бедствия. (Рис. 9)

Рис. 9 Береговая земная станция (LES 12) подтвердила приём сигнала бедствия

На приведенной ниже таблице показана индикация кнопки бедствия SAILOR 6006.

2-й способ

Вызов бедствия с указанием параметров вызова Distress

Общая информация

В этом вызове бедствия можно указать характер бедствия и изменить некоторые другие параметры.

Примечание: оповещение о характере бедствия, координаты, курс и скорость действительны только для текущего вызова бедствии или действуют по времени — максимум один час.

Затем эти параметры возвращаются к значениям по умолчанию. Введенные LES, тем не менее, остаются в системе.

Настройки по умолчанию:

— Distress Alert Nature:

— Distress Alert Land Earth Stations: 0, 0, 0,

(«0» означает, что LES будет автоматически выбрана SAILOR 3027).

— Координаты, курс и скорость: будут использоваться последние данные GPS.

Характер бедствия

Для изменения характера бедствия, выполните следующие действия:

Из главного меню SAILOR 6006, выберите Distress.

Выберите Settings. (Рис. 10)

Рис. 10 Настройки вызова Distress

Выберите характер бедствия и нажмите ОК. (Рис. 11)

Рис. 11 Выбор характера бедствия

Выбор LES при оповещении о бедствии

Значение по умолчанию: 0, 0, 0, 0

Чтобы изменить LESs, используемые для вызовов Distress, выполните следующие действия:

В меню DISTRESS SETTINGS выберите Distress Alert Land Earth Stations.

Напечатайте номер LES для каждого океанского района. (Рис. 12)

Рис. 12 Выбор LES для передачи вызова бедствия

Нажмите OK. Данные сохраняются.

Оповещение о бедствии координаты, курс и скорость

Настройка по умолчанию: используются координаты от GPS.

Примечание: не изменяйте этот параметр, если у вас нет веских причин для этого. Это лучший способ передать координаты судна при вызове бедствия.

Вам может понадобиться изменить координаты, если, например, лицо (лица), находятся не на борту судна (человек за бортом).

Чтобы изменить координаты, курс и/или скорость, выполните следующие действия:

В Distress Settings menu, выберите Distress Alert position, course and speed. Введите данные вручную. (Рис. 13)

Рис. 13 Ручная корректировка координат

Напечатайте новые данные и нажмите OK.

После этого нужно нажать красную кнопку Distress.

3-й способ. Текстовое сообщение о бедствии

Важно: СКЦ (MRCC) — спасательно-координационный центр обычно отправляет вызов бедствия в специальную базу, чтобы собрать максимум информации об аварийной ситуации. Если ранее был передан вызов бедствия первыми двумя способами, по возможности, необходимо отправлять сообщение о бедствии через ту же БЗС (LES), через которую уже был отправлен вызов бедствия первично.

Подготовка сообщения о бедствии

Примечание: сообщение с приоритетом Distress передаются только в СКЦ (MRCC). Сообщения с приоритетом «бедствие» должны быть написаны на английском языке.

Этот способ передачи сообщения о бедствии используется, когда необходимо передать дополнительную информацию, которая поможет или облегчит поисково-спасательные операции. Конечно, для этого нужно располагать некоторым запасом времени.

Чтобы написать сообщение с приоритетом Distress, нужно выполнить следующее:

В главном меню выберите Message. (Рис. 14)

Рис. 14 Выбор Message

В нижней части этой страницы, выберите New, а затем — New Distress message. (Рис. 15)

Рис. 15 Выбор для создания текстового сообщения о бедствии

Появится всплывающее окно: (Рис. 16)

Рис.16 Прочтите текст и выберите Yes.

Откроется редактор Distress message. (Рис. 17)

Рис. 17 Напечатайте сообщение о бедствии

Используйте клавиатуру для ввода текста сообщения, или коснитесь экрана и выберите виртуальную клавиатуру, которая появляется в верхнем правом углу дисплея. Текст должен быть на английском языке.

Конец ознакомительного фрагмента.

  • Contents

  • Table of Contents

  • Bookmarks

Quick Links

INSTALLATION MANUAL

SAILOR 6110 GMDSS System

loading

Related Manuals for Thrane&Thrane SAILOR 6110

Summary of Contents for Thrane&Thrane SAILOR 6110

  • Page 1
    INSTALLATION MANUAL SAILOR 6110 GMDSS System…
  • Page 3
    SAILOR 6110 GMDSS System Installation manual Document number: 98-130752-A Release date: December 22, 2010…
  • Page 4
    Disclaimer Any responsibility or liability for loss or damage in connection with the use of this product and the accompanying documentation is disclaimed by Thrane & Thrane. The information in this manual is provided for information purposes only, is subject to change without notice and may contain errors or inaccuracies.
  • Page 5
    Safety summary The following general safety precautions must be observed during all phases of operation, service and repair of this equipment. Failure to comply with these precautions or with specific warnings elsewhere in this manual violates safety standards of design, manufacture and intended use of the equipment.
  • Page 6
    About the manual Intended readers This manual is an installation manual for the SAILOR 6110 GMDSS System. The manual is intended for installers of the system and service personnel. Personnel installing or servicing the system must be properly trained and authorized by Thrane & Thrane. It is…
  • Page 7
    Related documents The below list shows the documents related to this manual and to the SAILOR 6110 GMDSS System. Document Title and description number SAILOR 6110 GMDSS System, 98-130753 User manual SAILOR 6006 and 6007 Message Terminal, 98-130088 Installation manual…
  • Page 8
    Typography In this manual, typography is used as indicated below: Bold is used for the following purposes: • To emphasize words. Example: “Do not touch the antenna”. • To indicate what the user should select in the user interface. Example: “Select SETTINGS > LAN”. Italic is used to emphasize the paragraph title in cross-references.
  • Page 9: Table Of Contents

    Contents Chapter 1 Introduction SAILOR 6110 system overview ……..2 SAILOR 3027 GMDSS Terminal ……..3 SAILOR 6006 Message Terminal ……..4 SAILOR 6081 PSU and Charger ……..5 SAILOR 1252 Printer ………..6 SAILOR 6197 Ethernet switch ……..6 SAILOR 6101/6103 Alarm Panel ……..7 SSA option …………..8…

  • Page 10
    5.3 Generating a diagnostic report ………55 Chapter 6 Maintenance Maintenance guidelines ………..57 6.2 Repacking for shipment ………. 58 6.3 Available parts …………59 App. A Technical specifications A.1 SAILOR 6110 system specifications ……61 A.2 SAILOR 3027 specifications ……..62 Glossary ………………65 Index ………………69 viii…
  • Page 11: Chapter 1 Introduction

    Chapter 1 Introduction This chapter introduces the SAILOR 6110 system and briefly describes each unit in the system. It has the following sections: • SAILOR 6110 system overview • SAILOR 3027 GMDSS Terminal • SAILOR 6006 Message Terminal • SAILOR 6081 PSU and Charger •…

  • Page 12: Sailor 6110 System Overview

    SAILOR 1252 29 V DC The SAILOR 6110 is a Global Maritime Distress Safety System (GMDSS) used for sending and receiving messages and distress alerts through the Inmarsat C satellite network. Each unit is briefly described in the following sections. For a description of the services supported by the Inmarsat C system and the SAILOR 6110 system, see the user manual for the SAILOR 6110 GMDSS System [1].

  • Page 13: Sailor 3027 Gmdss Terminal

    1.2 SAILOR 3027 GMDSS Terminal The SAILOR 3027 is a GMDSS approved Inmarsat GMDSS Terminal for the SAILOR 6110 system. It has a built-in LNA/HPA and an omni-directional antenna designed to operate on vessels. The housing is sealed and contains no user serviceable parts.

  • Page 14: Sailor 6006 Message Terminal

    1.3 SAILOR 6006 Message Terminal The SAILOR 6006 Message Terminal is a GMDSS approved message terminal for the SAILOR 6110 system. With the SAILOR 6006 you can send distress alerts, read and write messages, monitor system status, change the configuration and test the system.

  • Page 15: Sailor 6081 Psu And Charger

    The SAILOR 6081 PSU and Charger is used to supply power to the units in the SAILOR 6110 GMDSS System. It has five DC outputs of 24 V DC to 31.5 V DC (nominal 29 V DC) each and provides 300 W continuous (370 W peak). It also has a 15 V DC output, which should be used to supply power to the GMDSS Terminal through the CAN bus.

  • Page 16: Sailor 1252 Printer

    1.5 SAILOR 1252 Printer The SAILOR 1252 printer is a standard matrix printer which connects to one of the USB connectors on the SAILOR 6006. In the SAILOR 6110 system it is primarily used to print SafetyNet EGCs with Distress priority.

  • Page 17: Sailor 6101/6103 Alarm Panel

    Chapter 1: Introduction 1.7 SAILOR 6101/6103 Alarm Panel In addition to the Distress button on the SAILOR 6006, you must have one more distress button in order to comply with GMDSS regulations. For this purpose you can use an alarm panel. Two types of alarm panel are available from Thrane &…

  • Page 18: Ssa Option

    The SSA option consists of three SSA buttons (two alarm buttons and one test button). It connects to the SAILOR 6110 system through the THRANE 6194 Terminal Control Unit. The CAN interface, which connects the SAILOR 6110 system to the THRANE 6194, also provides the power for the SSA option.

  • Page 19: Chapter 2 Unpacking And Activation

    Chapter 2 Unpacking and activation This chapter describes initial inspection of the SAILOR 6110 system and provides information on how to register the system for service activation. It has the following sections: • Initial inspection • Registering your SAILOR 3027 2.1 Initial inspection…

  • Page 20: Registering Your Sailor 3027

    Chapter 2: Unpacking and activation 2.2 Registering your SAILOR 3027 2.2.1 Service Activation Registration Form Before using the SAILOR 3027 GMDSS Terminal on the Inmarsat C system you must register the terminal to the system. Note In most cases the distributor registers the system for the customer. For this purpose, use the SARF (Service Activation Registration Form) supplied with the SAILOR 3027.

  • Page 21
    Chapter 2: Unpacking and activation Registration for service activation of Maritime Mobile Earth Station PSA use only code Sections 1-4, 6 and 8 are to be completed by all customers Application number Tick Boxes as appropriate. Please write in block capitals Date Month Year…
  • Page 22
    Chapter 2: Unpacking and activation 2.2.2 Entering the mobile number in the SAILOR 3027 When the SAILOR 3027 GMDSS Terminal is registered at the ISP, the ISP returns a mobile number for the SAILOR 3027. This mobile number must be entered in the SAILOR 3027 using the SAILOR 6006 Message Terminal.
  • Page 23: Chapter 3 Installing The System

    Chapter 3 Installing the system This chapter describes the mechanical installation of the units in the SAILOR 6110 system. For information on cables and wiring of the system, see Connecting the system on page 27. For information how to configure the system, see the user manual [1]. The following sections describe •…

  • Page 24: General Installation Requirements

    3.1.1 Power requirements A SAILOR 6110 GMDSS System operates on either 115 VAC, 230 VAC or a 24 V floating DC (nominal value). The SAILOR 6081 PSU and Charger provides automatic switch over to a battery supply in case a drop out occurs in the Mains supply.

  • Page 25
    Before exchanging a fuse, check that the unit has not been damaged. Note Only units with a replaceable fuse are listed in the table below. The units in the SAILOR 6110 system have the following replaceable fuses: Unit Location Fuse type…
  • Page 26: Mounting The Sailor 3027

    Chapter 3: Installing the system 3.2 Mounting the SAILOR 3027 3.2.1 Placing the SAILOR 3027 GMDSS Terminal Place the terminal outdoors on the ship. Before mounting the terminal, consider the following: Safety distance: 1 ft. (0.3 meters). • Place the terminal so that no person can accidently get closer to the terminal than the safety distance 1 ft.

  • Page 27
    Chapter 3: Installing the system Line of sight. • Place the terminal in an area as free from obstructions as possible in all directions down to 15° below the horizon. Zenith Horizon Horizon 15° 15° Obstructions should be below these lines If obstructions cannot be avoided, place the receiver so that the obstruction covers no more than 2°…
  • Page 28
    Chapter 3: Installing the system Power source available. • The power source must be placed as close as possible to the terminal. Grounding available. • Make sure that the shield of the CAN cable is connected to a proper ground, i.e. the ship’s structure/hull. This is very important in order to protect persons and equipment from lightning and safely bypass interference from Radar, VHF/MF/HF radio equipment and other environmental sources of interference.
  • Page 29
    Chapter 3: Installing the system 3.2.2 Mounting the SAILOR 3027 GMDSS Terminal The GMDSS Terminal has one CAN connector and is designed primarily for pole mounting. Note For mechanical drawings, see Mechanical outline drawing, SAILOR 3027 GMDSS Terminal on page 22. For information on wiring, see Connecting the system on page 27.
  • Page 30
    Chapter 3: Installing the system Adjustable pole/railing mount 1” and 1½” (optional) The adjustable pole/railing mount kit is available from Thrane & Thrane (see Available parts on page 59). When mounting the adjustable pole/railing mount follow the instructions included with the kit. The adjustable pole/railing mount fits 1”…
  • Page 31
    Chapter 3: Installing the system Horizontal pole: Mounting the SAILOR 3027…
  • Page 32
    Chapter 3: Installing the system Mechanical outline drawing, SAILOR 3027 GMDSS Terminal 120° ø64 M4 x 3 Length of thread: 6 mm ø170.5 Connector housing custom made Mounting the SAILOR 3027…
  • Page 33: Mounting The Sailor 1252 Printer

    Chapter 3: Installing the system 3.3 Mounting the SAILOR 1252 printer 3.3.1 Placing the printer The printer must be placed indoors in a dry location, close to the SAILOR 6006 Message Terminal. The Message Terminal and the printer are connected with a USB cable, which means the maximum distance between the two units is 5 m.

  • Page 34
    Chapter 3: Installing the system 3.3.2 Mounting the printer To mount the SAILOR 1252 with the included mounting kit H1250, do as follows: 1. Fasten the plate to the printer with the 3 M4 x 20 screws included in the kit. 2.
  • Page 35
    Chapter 3: Installing the system Mechanical outline drawing, SAILOR 1252 Printer Mounting the SAILOR 1252 printer…
  • Page 36
    Chapter 3: Installing the system Mounting the SAILOR 1252 printer…
  • Page 37: Chapter 4 Connecting The System

    Chapter 4 Connecting the system This chapter explains how to connect the units in the SAILOR 6110 system and describes connectors, pin-out and cable requirements. It has the following sections: • Connecting the units • Grounding the units • The CAN backbone •…

  • Page 38
    Chapter 4: Connecting the system 4.1.1 Wiring overview The drawing below shows the wiring of a basic SAILOR 6110 system. SAILOR 3027 GMDSS Terminal Ship ground (hull) CAN bus Shield C3 (or SSA option) X15, DC/DC NMEA2000 + (15 V DC)
  • Page 39
    Cable Type Included/not included NMEA 2000 Mini Device Cable Included (20 m) with SAILOR 6110 NMEA 2000 Micro Device Cable Included (6 m) with SAILOR 6110 NMEA 2000 Mini Device Cable Included (6 m) with SAILOR 6110…
  • Page 40
    Chapter 4: Connecting the system Cable Type Included/not included Mini/Micro NMEA 2000 T-connector Included (1 pcs.) with SAILOR 6110 Micro NMEA 2000 T-connector Included (1 pcs.) with SAILOR 6110 Inline Micro termination Connector, Included (1 pcs.) with or termination in last unit in CAN SAILOR 6110 backbone.
  • Page 41: Grounding The Units

    Chapter 4: Connecting the system 4.2 Grounding the units Make sure you have a suitable grounding location for grounding the units, preferably close to the power supply. See Grounding availability on page 15. 4.2.1 SAILOR 3027 GMDSS Terminal Important The shield of the CAN cable from the terminal must be grounded through the power supply, not at the terminal.

  • Page 42
    Chapter 4: Connecting the system 4.2.2 SAILOR 6006 Message Terminal Connect a ground wire between the ground stud on the Message Terminal and ship ground. Ground plane Ground stud connected to ship hull 4.2.3 SAILOR 6081 PSU and Charger When installing the power supply, make sure you connect the Important chassis of the power supply to ship ground.
  • Page 43: The Can Backbone

    Chapter 4: Connecting the system 4.3 The CAN backbone When connecting the CAN backbone, be aware of the following requirements: The CAN bus is already terminated with 120  inside the GMDSS Terminal. • You must provide the CAN bus with a termination resistance of 120 at the other end of the CAN backbone, either with a separate termination resistance or inside the last device on the CAN backbone.

  • Page 44: Connecting Power

    4.4 Connecting power 4.4.1 Power source The power source for the SAILOR 6110 GMDSS System consists of a 24 V battery system and an AC power source. A suitable power supply, the SAILOR 6081 PSU and Charger, is delivered with the system.

  • Page 45
    Chapter 4: Connecting the system At the point where the extension cable is to be connected, measure the source impedance as described in Measuring the ship source impedance on page 37. Note If the total impedance is higher than the limits stated in the beginning of the next section, the system may become unstable.
  • Page 46
    Chapter 4: Connecting the system 3. Calculate the maximum allowed impedance in the extension cable as follows: Max. allowed impedance in extension cable = max. total impedance — measured source impedance including impedance of the supplied cable. 4. Then calculate the max. extension cable length as follows: Max.
  • Page 47
    Chapter 4: Connecting the system Measuring the ship source impedance To measure the source impedance including supplied cables, do as follows: 1. Connect the supplied power cable to the 15 V DC output from the power supply. 2. Connect the other end of the power cable to the Mini part of the Mini/Micro T-connector.
  • Page 48: Connectors And Pin-Out

    Chapter 4: Connecting the system 4.5 Connectors and pin-out 4.5.1 SAILOR 3027 GMDSS Terminal The GMDSS Terminal has one male CAN socket for connecting to power as well as communication interfaces. The table and drawing below show the pin-out for the connector. Important Secure the CAN cable at the terminal to avoid stressing the CAN connector and the housing of the terminal.

  • Page 49
    Overview The drawing below shows the connector panel of the Message Terminal. Ethernet DC Power In the basic SAILOR 6110 system, the following connectors on the Message Terminal are used: • USB interface. Connects to the SAILOR 1252 Printer and to the keyboard.
  • Page 50
    Chapter 4: Connecting the system USB interface The USB connectors are USB Type A. The figure and table below show the connector outline, wire colors and pin assignments. USB Type A socket Pin number Pin function Wire color White Green Black Ethernet The figure and table below show the connector outline and pin assignments.
  • Page 51
    Chapter 4: Connecting the system X5, CAN interface The figure and table below show the connector outline and pin assignments. M12 Panel screw connector Pin number Pin function Wire color 5 pin male Not connected None CAN_S CAN_C Black CAN_H White CAN_L Blue…
  • Page 52
    Chapter 4: Connecting the system 4.5.3 SAILOR 6101/6103 Alarm Panel Overview Note The alarm panel is not included as a part of the system. If you need a Distress function for the Inmarsat-C GMDSS system only, you can use the SAILOR 6101 Alarm Panel (one Distress button). If, however, you need to use the Distress function for VHF or MF/HF as well, you should use the SAILOR 6103 Multi Alarm Panel, which has 3 Distress buttons, one for each system.
  • Page 53
    Chapter 4: Connecting the system DC input The figure and table below show the connector outline and pin assignments. Panel lock, 4 pin male Pin number Pin function ON_IN Ethernet interface The figure and table below show the connector outline and pin assignments. RJ-45 female Pin number Pin function…
  • Page 54
    The SAILOR 6081 PSU and Charger is not included as a part of the system. The SAILOR 6081 PSU and Charger has a number of spring terminals. In the SAILOR 6110 system, connect the spring terminals as follows: • MAINS AC.
  • Page 55
    For a complete description and pin-out for all connectors, see the manual for the SAILOR 6081 PSU and Charger [4]. 4.5.6 SAILOR 1252 Printer The following interfaces on the SAILOR 1252 Printer are used in the SAILOR 6110 system: •…
  • Page 56
    Chapter 4: Connecting the system • Spring terminals X7 to X14: Connect to the SSA buttons (if installed). For further information, see the Installation and user manual for the THRANE 6194 [6]. Connectors and pin-out…
  • Page 57: Chapter 5 Installation Check And Test

    • Generating a diagnostic report 5.1 Installation check list After installing the SAILOR 6110 system, you can use the following check list to make sure you have installed the system correctly. Important Make the installation check before applying power to the…

  • Page 58
    Chapter 5: Installation check and test Check item Reference Are all cables connected correctly? Power cables Wiring overview on page 28 and Connecting power on page 34 CAN cables Wiring overview on page 28 and The CAN backbone on page 33 USB cable from Message Terminal to Wiring overview on printer…
  • Page 59: Testing The System

    If an alert is sent by mistake, inform the relevant authorities immediately. Note The SAILOR 6110 system must be registered with the Service Activation Registration Form before you can test the system. Refer to Registering your SAILOR 3027 on page 10 for details.

  • Page 60
    Chapter 5: Installation check and test 5.2.2 Distress button test When the SAILOR 6110 system is fully installed, we recommend making a Distress button test. The SAILOR 6006 Message Terminal has a test function that allows test of the Inmarsat C Distress Buttons, Distress LEDs and wiring.
  • Page 61
    Chapter 5: Installation check and test The test is initiated. Wait until the following window appears. Important Before pressing any Distress buttons, make sure the display of the SAILOR 6006 shows Test in progress. Otherwise you may accidently send a real Distress alert! As long as the Test in progress window is showing, you can use Distress buttons connected to the system under test, without sending a real Distress Alert.
  • Page 62
    The light and buzzer in the Distress buttons should work the same way as in a real Distress situation. For details on the Distress buttons, see the user manual for the SAILOR 6110 GMDSS System [1]. 5. When you have finished testing, or you need to send a real Distress alert, press Cancel in the Test in progress window.
  • Page 63
    Chapter 5: Installation check and test 5.2.3 Testing the SAILOR 6101/6103 Alarm Panel Note This test only verifies the function of the Alarm Panel itself, not of any connected equipment nor the total system. When the system is connected and started up, check that the Alarm Panel display shows all connected units.
  • Page 64
    Chapter 5: Installation check and test 5.2.5 Link test Using the SAILOR 6006 Message Terminal you can test the satellite link from the GMDSS Terminal to the Land Earth Station. Important When you perform a link test, the Message Terminal has limited functionality.
  • Page 65: Generating A Diagnostic Report

    Chapter 5: Installation check and test 5.3 Generating a diagnostic report If the system is not working properly, a diagnostic report may help service personnel troubleshooting the system. To generate a diagnostic report, do as follows: 1. Select System. 2. Select Advanced at the bottom of the page. 3.

  • Page 66
    Chapter 5: Installation check and test Generating a diagnostic report…
  • Page 67: Chapter 6 Maintenance

    Chapter 6 Maintenance This chapter describes how to maintain and handle the units in the system. This chapter has the following sections: • Maintenance guidelines • Repacking for shipment • Available parts 6.1 Maintenance guidelines When properly installed the system needs no maintenance. The life time of the clock battery in the SAILOR 6006 Message Terminal is 10 years.

  • Page 68: Repacking For Shipment

    If you need to return a unit for repair or for other reasons, use the guidelines below. The shipping cartons for the SAILOR 6110 system have been carefully designed to protect the equipment during shipment. The cartons and their associated packing material should be used when repacking for shipment.

  • Page 69: Available Parts

    Chapter 6: Maintenance 6.3 Available parts The following parts are available from Thrane & Thrane. 6.3.1 Cables and connectors Part number Item 406100-930 Mini/Micro NMEA 2000 T-connector 406100-931 Micro NMEA 2000 T-connector 406100-932 Inline Micro termination Connector 406100-933 Male Mini NMEA 2000 Field Connector 406100-934 Male Micro NMEA 2000 Field Connector 406100-940…

  • Page 70
    Chapter 6: Maintenance 6.3.2 Adjustable pole/railing mount kit Part number Item 403027-103 Adjustable pole/railing mount kit for SAILOR 3027 Available parts…
  • Page 71: Sailor 6110 System Specifications

    Appendix A Technical specifications This appendix holds the specifications for the SAILOR 6110 GMDSS System and the SAILOR 3027 GMDSS Terminal. For specifications on the other units in the GMDSS System, refer to the installation manuals for the individual units.

  • Page 72: Sailor 3027 Specifications

    Appendix A: Technical specifications A.2 SAILOR 3027 specifications Item Specification Type SAILOR 3027 GMDSS Terminal Compliance Inmarsat C GMDSS type approved/Wheelmark approved Rx Frequency Band 1525- 1545 MHz Tx Frequency Band 1626.5 — 1646.5 MHz -23,7 dBk at 5 degree elevation. EIRP Min.

  • Page 73
    Appendix A: Technical specifications Item Specification Global services Data: 1200 symbols/sec BPSK. Data rate: 600 bit/sec Max. Transmission size 10 Kbyte Interface in SAILOR 3027 NMEA 2000 DeviceNet Mini-style, Male Power input 9 V — 32 V DC from CAN compliant power supply. 15 V DC Nominal Input Power Max.
  • Page 74
    Appendix A: Technical specifications Item Specification Operation humidity 100%, condensing Relative Humidity Up to 95% at 40°C Precipitation Up to 100 mm/hour, droplet size 0.5 to 4.5 mm Ice, survival Up to 25 mm Velocity Max velocity up to 140 km/hour (87 mph) Wind Wind speed up to 200 km/hour (124 mph) •…
  • Page 75: Glossary

    Glossary Glossary Alternating Current Controller–Area Network (CAN) is a message based protocol designed to allow microcontrollers and devices to communicate with each other within a vehicle without a host computer. Direct Current Enhanced Group Call. A type of broadcast data for ships. GMDSS Global Maritime Distress Safety System.

  • Page 76
    Mobile Earth Station. An Earth station in the mobile-satellite service intended to be used while in motion or during halts at unspecified points. The SAILOR 3027 is the MES in the SAILOR 6110 GMDSS system. Medium Frequency. Radio frequencies (RF) in the range of 300 kHz to 3 MHz.
  • Page 77
    Glossary NMEA National Marine Electronics Association (standard). A combined electrical and data specification for communication between marine electronic devices such as echo sounder, sonars, anemometer (wind speed and direction), gyrocompass, autopilot, GPS receivers and many other types of instruments. It has been defined by, and is controlled by, the U.S.-based National Marine Electronics Association.
  • Page 78
    Glossary…
  • Page 79: Index

    Index Index activation of service, 10 fuses, 15 Alarm Panel connectors and pin-out, 42 description, 7 GMDSS terminal connector and pin-out, 38 description, 3 battery mounting on flat surface, 22 requirements, 45 mounting on pole, 19 placing, 16 specifications, 62 CAN backbone description and requirements, 33 connectors…

  • Page 80
    Index SAILOR 1252 description, 6 overview of system, 2 mounting, 23 SAILOR 3027 connector and pin-out, 38 description, 3 mounting on flat surface, 22 pin-out mounting on pole, 19 Alarm Panel, 42 placing, 16 GMDSS terminal, 38 specifications, 62 Message Terminal, 39 SAILOR 6006 PSU and Charger, 44 connectors and pin-out, 39…
  • Page 82
    98-130752-A Thrane & Thrane A/S info@thrane.com www.thrane.com • •…


ПОИСК

База знаний: Inmarsat > User manuals

SAILOR 6110 Mini-C manual

Автор Nikita Ban, Last modified by на 03 Feb 2016 10:08

система SAILOR 6110 GMDSS

Вложения  
 

 sailor 6110 mini-c gmdss system user manual. rus.pdf (6.70 МБ)

(6 голос(а))

Эта статья полезна

Эта статья бесполезна


Комментарии (0)

Земная станция ГМССБ Sailor 6110 GMDSS

Терминал для связи через спутники Inmarsat. Соответствует требованиям ГМССБ. Включает в себя антенну и приемопередающее устройство в едином корпусе, а также терминал сообщений с сенсорным дисплеем 10,4 дюймов. Дополнительно можно подключить принтер и блок аварийной сигнализации. Терминал имеет встроенный 50-канальный GPS-приемник и позволяет отслеживать координаты судна, скорость, курс, время и дату. Есть возможность отправлять SMS-сообщения и электронные письма. Периферийное оборудование подключается через интерфейс CAN-BUS (NMEA 2000). Sailor 6110 GMDSS поддерживает LRIT (ОСДР, Cистема дальней идентификации и контроля местоположения судов) и ССОО (Судовая система охранного оповещения).

Технические характеристики:

  • Рабочие частоты антенны: TX 1525-1545 МГц, RX 1626,5-1646,5 МГц;
  • Угол места антенны: от -15° до 90°;
  • Добротность: -23,7 дБ/K при угле места 5°;
  • Изотропноизлучаемая мощность: мин. 7 дБВт при угле места 5°;
  • Допустимое напряжение: 9-32 В постоянного тока;
  • Номинальное напряжение: 15 В постоянного тока;
  • Потребляемая мощность: при приеме 1,85 Вт при напряжении 15 В, при передаче 22 Вт при напряжении 15 В;
  • GPS: 50 каналов;
  • Интерфейс трансивера: NMEA 2000 Mini, штекер;
  • Интерфейс ввода/вывода: CAN-BUS (NMEA 2000);
  • Габариты: диаметр 170,5 мм, высота 145 мм (без крепления);
  • Вес: 1,1 кг (без крепления).

Комплектация: терминал SAILOR 3027 GMDSS, терминал сообщений SAILOR 6006 Message, клавиатура SAILOR 6001, кабель для подсоединения антенны 30M NMEA2K, руководство по установке, инструкция по использованию.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Инструкция range rover sport 2014
  • Инструкция razer basilisk x hyperspeed
  • Инструкция raymarine st6002 на русском
  • Инструкция ronin sc на русском
  • Инструкция r studio восстановление удаленных файлов