Shimano rd m360 acera инструкция

На чтение 5 мин Просмотров 3.8к.

Содержание

  1. Переключатель задний Shimano RD-M360 – описание
  2. Технические характеристики
  3. Отзывы велосипедистов
  4. Установка и регулировка заднего переключателя скоростей

На горных велосипедах часто проводится установка переключатель скорости. Его предназначение заключается в изменении передаточного отношения за счет перекидывания цепи на другую звездочку.

Shimano RD-M360

Конструкция переключателя довольно сложная, низкокачественное изделие не сможет прослужить в течение длительного периода.

Shimano RD М360 – довольно распространенное оборудование, которое устанавливается на качественных горных велосипедах. Конструкция характеризуется большим количеством особенностей, о которых далее поговорим подробнее.

Переключатель задний Shimano RD-M360 – описание

Переключатель задний Shimano RD-M360

Переключатель скоростей представлен наружным навесным оборудованием, которое отвечает за перебрасывание цепи на звездочки и обеспечение требуемого уровня натяжения.

Механизм выглядит следующим образом:

  1. Корпус состоит из двух элементов, которые находятся относительно друг друга под углом. Пружина позволяет проводить плавное переключение скорости.
  2. Основной элемент представлен звездочкой, за счет которой обеспечивается натяжение цены.
  3. Основная часть изготавливается из металла. За счет этого обеспечивается длительный эксплуатационный срок.

Конструкция довольно сложная, при этом провести ремонт своими руками практически невозможно. Поверхность металла покрывается краской для обеспечения повышенной защиты.

Технические характеристики

Технические характеристики

При выборе переключателя скоростей следует уделить внимание основным параметрам.

Они выглядят следующим образом:

  1. Основная часть окрашивается в серый цвет. При этом внутренние элементы механизма черные.
  2. Увеличенный ролик натяжения рассчитан на 13 зубьев, есть и натяжной, за счет чего снижается уровень шума и износа. Именно поэтому при движении не возникает сильного шума или треска. Подобный признак указывает на то, что механизм низкокачественный.
  3. Пружина рассматриваемого механизма работает на растяжение и обеспечивает низкий коэффициент трения при переключении скорости.
  4. При изготовлении пружины возврата для высокой передачи применяется манетка Rapidfire. Она характеризуется достаточно высокой надежностью в применении.
  5. Рекомендуемые цепи IGи HG. Они совместимы с системами, у которых 7 и 8 скоростей.

Приведенные выше параметры следует учитывать при выборе подходящего устройства переключения скоростей.

Отзывы велосипедистов

Рассматриваемый переключатель скорости установлен на велосипеде, которые обошелся мне в 40 000 рублей. Через 200 км пройденного пути нужно было провести натяжение тросика.

При быстром и агрессивном спуске было падение с сальто, после чего конструкция не изменила свои эксплуатационные характеристики. Сброс цепи мягкий и бесшумный, натяжение сильное. Еще был один сильный удар о бордюр, через некоторое время пружина восстановилась.

Оценка:

Олег

Этот переключатель соответствует своей ценовой категории, работает хорошо, проблем не возникало. Выглядит довольно привлекательно.

Оценка:

Антон

Читал довольно много положительных отзывов, но у меня прослужил не долго. Используемый направляющий ролик без подшипника, даже железной сердцевины нет, поэтому конструкция быстро развалилась.

Оценка:

Дмитрий

Как у кого, у меня ролик прослужил не более 2-х месяцев. Сначала думал, что дело в моем стиле катания, но потом поставил другой вариант натяжения, служит он долго.

Оценка:

Алексей

Служит этот переключатель у меня около 5 тысяч километров. Служит устройство достаточно хорошо, в год 3-4 раза снимал для обслуживания. Для меня отличный вариант.

Оценка:

Евгений

Установка и регулировка заднего переключателя скоростей

Другие виды ключей для ремонта велосипеда

Провести установку и регулировку переключателя скорости можно самостоятельно.

Инструкция монтажа выглядит следующим образом:

  1. Работа начинается со снятия старого нонейма. В большинстве случаев происходит раскрывание цепи, при его отсутствии потребуется специальный выжимной механизм.
  2. Следующий шаг заключается в снятии старого устройства, после чего проводится крепление нового. На момент прикручивания нужно использовать специальный ключ, так как слишком большое усилие может стать причиной срыва резьбы.
  3. Далее проводится установка цепи на самую малу звездочку. На момент накидывания цепи нужно следить за тем, чтобы обе звездочки были на одной линии, так как в противном случае цепь будет соскакивать.
  4. Маленькая звездочка предназначена для высокой скорости. Именно поэтому регулировка проводится при помощи винта H.
  5. При проведении настройки регулировочного элемента следят за тем, чтобы цепь не попадала в спицы. Для этого переключатель отводится до самой большой звезды. Запрещается отодвигать его за ролик, так как крепление может быть повреждено.
  6. Фиксация устройства осуществляется за счет регулировочного винта. При слишком сильном зажатии переключателя нижней передачи не будет.
  7. При фиксации тросика следует уделить внимание тому, чтобы он свободно ходил в рубашке. На момент установки проверяется ход и факт отсутствия залома. Нужно провести установку цепи снова на маленькую звездочку, после чего трос подтягивается. На момент натяжения тросика нужно уделять внимание тому, что он может при воздействии высокого усилия просто лопнуть.

После проведения подобной работы нужно проверить механизм. На момент кручения педалей никаких тресков не должно появляться, переключение проводится точно без задержек и перекоса. Даже при отсутствии дефекта следует в первую поездку с собой взять отвертку, так как есть вероятность, что нужно будет проводить настройку повторно.

Задний переключатель скоростей Shimano RD-M360 достаточно качественный и подходит для многих велосипедов. Однако некоторые отзывы указывают на то, что механизм может прослужить в течение короткого промежутка времени.

SI-6UAFA-003-00

General Safety Information

WARNING

«Maintenance interval depends on the usage and riding circumstances. Clean regularly the chain with an

appropriate chaincleaner. Never use alkali based or acid based solvents such as rust cleaners. If those

solvent be used chain might break and cause serious injury.»

• Use the reinforced connecting pin only for connecting the narrow type of chain.

• There are two different types of reinforced connecting pins available. Be sure to check the table below before selecting which pin to use. If

connecting pins other than reinforced connecting pins

are used, or if a reinforced connecting pin or tool which

Chain

is not suitable for the type of chain is used, sufficient

9-speed super narrow chain

connection force may not be obtained, which could

such as

cause the chain to break or fall off.

CN-7701 / CN-HG93

8- / 7- / 6-speed narrow chain

such as

CN-HG50 / CN-HG40

• If it is necessary to adjust the length of the chain due to a change in the number of sprocket teeth, make the

cut at some other place than the place where the chain has been joined using a reinforced connecting pin or

an end pin. The chain will be damaged if it is cut at a place where it has been joined with a reinforced

connecting pin or an end pin.

• Be careful not to let the cuffs of your clothes get caught in the chain while riding, otherwise you may fall off

the bicycle.

• Check that the tension of the chain is correct and that the chain is not damaged. If the tension is too weak or the chain is damaged, the chain

should be replaced. If this is not done, the chain may break and cause serious injury.

• It is important to periodically check the tightening torques for the crank arms and pedals. After riding approximately 100 km (60 miles), re-

check the tightening torques. If the tightening torques are too weak, the crank arms or pedals may come off and the bicycle may fall over, and

serious injury may occur as a result.

• Check that there are no cracks in the crank arms before riding the bicycle. If there are any cracks, the crank arm may break and you may fall

off the bicycle.

• Obtain and read the service instructions carefully prior to installing the parts. Loose, worn or damaged parts may cause the bicycle to fall

over and serious injury may occur as a result. We strongly recommend only using genuine Shimano replacement parts.

• Obtain and read the service instructions carefully prior to installing the parts. If adjustments are not carried out correctly, the chain may

come off and this may cause you to fall off the bicycle which could result in serious injury.

• Read these Technical Service Instructions carefully, and keep them in a safe place for later reference.

CAUTION

• If the chain is on the smallest or intermediate chainring, there is the danger of injury from the tips of the teeth on the largest chainring.

Note

• In addition, if pedaling performance does not feel normal, check this once more.

• Before riding the bicycle, check that there is no play or looseness in the connection. Also, be sure to retighten the crank arms and pedals at

periodic intervals.

• When installing the pedals, apply a small amount of grease to the threads to prevent the pedals from sticking. Use a torque wrench to

securely tighten the pedals. Tightening torque: 35 — 55 N·m {305 — 479 in. lbs.}. The right-hand crank arm has a right-hand thread, and the left-

hand crank arm has a left-hand thread.

• Do not wash the bottom bracket with high-pressure jets of water.

• If you feel any looseness in the bottom bracket axle, the bottom bracket should be replaced.

• If gear shifting operations do not feel smooth, wash the derailleur and lubricate all moving parts.

• If the amount of looseness in the links is so great that adjustment is not possible, you should replace the derailleur.

• You should periodically wash the chainrings in a neutral detergent and then lubricate them again. In addition, cleaning the chain with neutral

detergent and lubricating it can be a effective way of extending the useful life of the chainrings and the chain.

• The cuffs of your clothing may get dirty from the chain while riding.

• If the chain keeps coming off the chainrings during use, replace the chainrings and the chain.

• When the chain is in the position shown in the illustration, the chain may contact the front chainrings

or front derailleur and generate noise. If the noise is a problem, shift the chain onto the next-larger rear

sprocket or the one after.

• Apply grease to the bottom bracket before installing it.

• For smooth operation, use the specified outer casing and the bottom bracket cable guide.

• This front derailleur is for triple front chainwheel use only. It cannot be used with the double front

chainwheel, as the shifting points do not match.

• When installing the top route type, choose a frame that has three outer casing holders as shown in the

illustration at right.

• Use an outer casing which still has some length to spare even when the handlebars are turned all the way to both

sides. Furthermore, check that the shifting lever does not touch the bicycle frame when the handlebars are turned all

the way.

• Grease the inner cable and the inside of the outer casing before use to ensure that they slide properly.

• Operation of the levers related to gear shifting should be made only when the front chainwheel is turning.

• Parts are not guaranteed against natural wear or deterioration resulting from normal use.

• For maximum performance we highly recommend Shimano lubricants and maintenance products

• For any questions regarding methods of installation, adjustment, maintenance or operation, please contact a professional bicycle dealer.

Technical Service Instructions

Front Drive System

In order to realize the best performance, we recommend that the following combination be used.

Right

SIS 9-gears

Gears

Left

SIS 3-gears

Shifting lever

ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65

Outer casing

Front derailleur

FD-M390

Front chainwheel

FC-M391 / FC-M391-8

Bottom bracket

BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)

Chain

CN-HG53

Bottom bracket cable guide

SM-SP18 / SM-BT18 / SM-SP17 / SM-BT17

This service instruction explains how to use and maintain the Shimano bicycle parts which have been used on your new bicycle.

For any questions regarding your bicycle or other matters which are not related to Shimano parts, please contact the place of purchase or the

bicycle manufacturer.

One Holland, Irvine, California 92618, U.S.A. Phone: +1-949-951-5003

Industrieweg 24, 8071 CT Nunspeet, The Netherlands Phone: +31-341-272222

* Service Instructions in further languages are available at : http://techdocs.shimano.com

Please note: specifications are subject to change for improvement without notice. (English) © May 2011 by Shimano Inc. XBC IZM Printed in Singapore.

Specifications

Front Derailleur

Model number

Applicable to both normal type and top route type

TOP SWING

Applicable front chainwheel

Top gear tooth

Reinforced

Chain tool

connecting pin

Front chainwheel tooth difference

Min. difference between top and intermediate

Silver

TL-CN32 / TL-CN27

Front derailleur installation band diameter

6.5mm

a

Chainstay angle (

)

Black

TL-CN32 / TL-CN27

Applicable bottom bracket

7.1mm

Applicable chain line

Reinforced Connecting Pin

Installation band diameters: S [28.6 mm], M [31.8 mm], L [34.9 mm] (Use the adapter for S and M sizes.)

Chainwheel

End Pin

Link Pin

Model number

Chainwheel tooth combination

Bolt circle diameter

Crank arm length

Pedal thread dimensions

Applicable bottom bracket

Bottom Bracket

Model number

Stamped marking

Spindle length

Chain line

Thread dimensions

*

t = Chain case thickness (1.5 — 2.1 mm)

Gear shifting operation

Both lever (A) and lever (B) always return to the initial position when they are released after shifting.

When operating one of the levers, always be sure to turn the crank arm at the same time.

To shift from a small chainring to a larger chainring

(Lever A)

When lever (A) is pressed once, there is a shift of one step

from a small chainring to a larger chainring.

Front

Example:

chainrings

from intermediate

chainring to largest

chainring.

Rear

sprockets

Outer casing holders

Installation of the Front Derailleur, Bottom Bracket and Front Chainwheel

Use the special tools (TL-UN66 and TL-UN74-S) to install the

bottom bracket 1 and the front derailleur so that they face as

shown in the illustration. Install the adapter 2, and then use

the cotterless crank extractor (TL-FC10) to install the front

chainwheel.

SI-6UAFA-003

Front Derailleur

2 Adapter

1 Bottom Bracket

SIS 8 / 7-gears

SIS 3-gears

Adapter / bottom bracket tightening torque:

50 — 70 N·m {435 — 608 in. lbs.}

ST-EF65

Front chainwheel tightening torque:

OT-SP40

35 — 50 N·m {305 — 435 in. lbs.}

FD-M360 / M311 / M190A / M190 / M191

FC-M311 / FC-M311-8 / FC-M171 / FC-M131

CN-HG50 / CN-HG40

Chain length

Add 2 links (with the chain on

both the largest sprocket and

the largest chainring)

3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai-shi, Osaka 590-8577, Japan

FD-M390

FD-M360

FD-M311

FD-M190A

FD-M190

X

X

X

X

X

X

X

FC-M391 / M391-8

FC-M311 / FC-M311-8

FC-M171 / M131

44 / 48T

42 / 48T

42 / 48T

42T

22T

20T

20T

18T

12T

10T

10T

8T

S, M, L

63°- 66° / 66°- 69°

66°- 69°

63°- 66°

BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)

50 mm

47.5 / 50 mm

FC-M391

FC-M391-8

FC-M311

FC-M311-8

FC-M171

44-32-22T / 48-36-26T

42-32-22T / 48-38-28T

42-32-22T

42-34-24T / 48-38-28T

104 / 64 mm

170 / 175 mm

170 / 175 mm

BC 9/16″ X 20 T.P.I. (English thread)

BB-UN26 (-K)

BB-ES25 (-K)

BB-UN26 (-K)

BB-ES25 (-K)

BB-UN26 (-K)

BB-ES25 (-K)

LL123

D-NL K

D-NL

126 (-K)

122.5 mm

126 mm

50 mm

47.5 mm + t*

47.5 mm

50 mm

BC 1.37″ X 24 T.P.I. (68, 73 mm)

To shift from a large chainring to a smaller chainring

(Lever B)

When lever (B) is pressed once, there is a shift of one step

from a large chainring to a smaller chainring.

Example:

Lever (A) initial position

from largest chainring to

intermediate chainring.

Adjust and then install the front derailleur as shown in the

illustration. Do not remove the Pro-Set alignment block at this

time.

Pro-Set alignment block

Gear teeth

should come

within this range

3 Front Chainwheel

Pro-Set gauge

1 mm

3 mm

8 mm Allen key

(FC-M391 / FC-M391-8)

The level section of the chain

guide outer plate should be

directly above and parallel to the

largest chainring. Secure using a

5 mm Allen key.

Tightening torque :

5 — 7 N·m {44 — 60 in. lbs.}

Installation of the lever

Use a handlebar grip with a maximum outer diameter of

Largest sprocket

Largest chainring

36 mm (M390) / 32 mm (EF65).

ST-M390 / ST-EF65

Chain

6 — 8 N·m {53 — 69 in. lbs.}

5 mm Allen key

SL-M390

X = Available

Tightening torque :

5 N·m {44 in. lbs.}

FD-M191

X

X

X

X

5 mm Allen key

• Install the shifting lever in a position where it will not obstruct brake

operation and gear shifting operation.

42T

48T

• Do not use in a combination which causes brake operation to be

18T

20T

obstructed.

8T

10T

63°- 66° / 66°- 69°

SIS adjustment

Chainstay angle

Be sure to follow the sequence described below.

1. Low adjustment

First remove the Pro-Set alignment block.

FC-M131

Next, set so that the clearance between the chain guide inner plate

and the chain is 0-0.5 mm.

FD-M311

170 / 175 mm

BB-UN26 (-K)

Low adjustment

Pro-Set alignment block

Chain position

Chain guide

inner plate

Smallest

Largest sprocket

chainring

Chain

2. Connecting and securing the inner cable

<ST-M390 / SL-M390>

Operate lever (B) two times or

Lever (B)

more, and check on the indicator

that the lever is at the lowest

position. Then remove the inner

hole cover and connect the inner

cable.

Inner hole cover

Inner cable

Install the inner hole cover by turning it as

shown in the illustration until it stops.

Do not turn it any further than this,

otherwise it may damage the screw

thread.

Inner hole cover

Lever (B)

<ST-EF65>

Operate lever (B) two times or more to set the lever to the lowest

position. Remove the screw, and then remove the cover. Pull out the

inner cable as shown in Figure, and then install the new inner

cable.

Screw

Cover

Lever (B)

Inner cable

Tightening torque:

0.3 — 0.5 N·m {3 — 4 in. lbs.}

Chainwheel

(largest chainring)

Chain guide

Inserting the inner cable

Insert the inner cable into the outer casing from the end with the

marking on it. Apply grease from the end with the marking in order

to maintain cable operating

efficiency.

Marking

Cutting the outer casing

When cutting the outer casing, cut the opposite end to the end with

the marking. After cutting the outer casing, make the end round so

that the inside of the hole has a uniform

diameter.

Attach the same outer end cap to the cut end of the outer casing.

Tightening torque:

Outer end cap

Use a 5 mm Allen key to tighten the wire fixing bolt.

Cut off the excess length of inner cable and then install the

inner end cap.

< FD-M390 / M360 / M190A / M190 / M191 >

< FD-M311 >

Note:

Pass the cable through as

shown in the illustration.

Tightening torque :

5 — 7 N·m

{44 — 60 in. lbs.}

M390/M190A/M190

M360/M191

M311

After taking up the initial slack in the cable, re-secure to the

front derailleur as shown in the illustration.

Normal type

Top route type

Pull

Pull

screw

FD-M390

FD-M360

FD-M190A

FD-M190

3. Top adjustment

FD-M191

Set so that the clearance between the chain guide outer

plate and the chain is 0-0.5 mm.

FD-M311

Chain position

Smallest sprocket

Largest chainring

Top adjustment

FD-M390

screw

FD-M360

Chain guide outer

FD-M190A

plate

FD-M190

FD-M191

Chain

4. Adjustment of the intermediate chainring

When carrying out adjustment, set the chain to the largest

sprocket, and at the front, set the chain to the intermediate

chainring. Adjust using the outer casing adjustment barrel

so that the clearance between the chain guide inner plate

and the chain is 0-0.5 mm.

Chain position

Intermediate

Largest sprocket

chainring

A

B

B

Chain guide

inner plate

A

Chain

Outer casing adjustment barrel

5. Troubleshooting chart

After completion of steps 1 — 4, move the shifting lever to

check the shifting. (This also applies if shifting becomes

difficult during use.)difficult during use.)

If the chain falls to the crank

Tighten the top adjustment

side.

screw clockwise (about 1/4

turn).

If shifting is difficult from the

Loosen the top adjustment

intermediate chainring to the

screw counterclockwise

largest chainring.

(about 1/8 turn).

If shifting is difficult from the

Loosen the low adjustment

intermediate chainring to the

screw counterclockwise

smallest chainring.

(about 1/4 turn).

If there is interference between

Tighten the top adjustment

the chain and the front derailleur

screw clockwise (about 1/8

inner plate at the largest

turn).

chainring.

If there is interference between

Loosen the top adjustment

screw counterclockwise

the chain and the front derailleur

outer plate at the largest

(about 1/8 turn).

chainring.

If the intermediate chainring is

Loosen the outer casing

skipped when shifting from the

adjustment barrel

largest chainring.

counterclockwise (1 or 2

turns).

If there is interference between

Tighten the outer casing

the chain and front derailleur

adjustment barrel clockwise

inner plate when the rear

(1 or 2 turns).

sprocket is shifted to the largest

sprocket when the chainwheel is

at the intermediate chainring

position.

If the chain falls to the bottom

Tighten the low adjustment

bracket side.

screw clockwise (about 1/2

turn).

If the lever is stiff when shifting

Loosen the top adjustment

from the intermediate chainring

screw counterclockwise (about

1/4 turn).

to the largest chainring

Начать новую тему Ответить на тему
 Страница 1 из 1   [ Сообщений: 7 ] 
Автор Сообщение

Заголовок сообщения: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 10:28 




Сообщения: 18
Город: Запорожье
Пол: Муж
Возраст: 51
Зарегистрирован:25.08.2015

Добрый день, уважаемые сообщники!

Велосипедист я начинающий, веломастер ещё тот, хотя руки, вроде, из правильного места. Но не могу настроить упомянутый переключатель — хоть плачь. Симптомы такие — снизу вверх переключает четко, без проблем. Сверху вниз — с восьмой звезды на седьмую два клика вместо одного, потом с шестой на пятую — перескок через звезду, т.е. на четвертую. Тросик поменял, боудены поменял, только рубашки не поменял, пружины промыл и смазал. Осталось кассету и цепь поменять, а там и сам переключатель. Подскажите, в чем может быть, на самом деле, проблема? Вел прошёл 1500 км.

_________________
Спасибо за ответы, с уважением, В.
Велосипед — рама Author A-Gang, навесное Author Solution.

Вернуться к началу

shoppage  personalpage

P  

denon480

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 10:38 

Аватара пользователя




Сообщения: 861
Город: Кременчуг
Пол: Муж
Возраст: 41
Зарегистрирован:14.02.2015

Vld_Sergio писал(а):

Добрый день, уважаемые сообщники!

Велосипедист я начинающий, веломастер ещё тот, хотя руки, вроде, из правильного места. Но не могу настроить упомянутый переключатель — хоть плачь. Симптомы такие — снизу вверх переключает четко, без проблем. Сверху вниз — с восьмой звезды на седьмую два клика вместо одного, потом с шестой на пятую — перескок через звезду, т.е. на четвертую. Тросик поменял, боудены поменял, только рубашки не поменял, пружины промыл и смазал. Осталось кассету и цепь поменять, а там и сам переключатель. Подскажите, в чем может быть, на самом деле, проблема? Вел прошёл 1500 км.

Возможно поможет, но это уже крайности.

Последний раз редактировалось denon480 25.08.2015 11:02, всего редактировалось 2 раз(а).

Вернуться к началу

sashagoncharov

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 10:40 

Аватара пользователя




Сообщения: 559
Изображения: 4
Город: Харьков, Алексеевка
Пол: Муж
Возраст: 31
Зарегистрирован:07.10.2013

Vld_Sergio писал(а):

Добрый день, уважаемые сообщники!

Велосипедист я начинающий, веломастер ещё тот, хотя руки, вроде, из правильного места. Но не могу настроить упомянутый переключатель — хоть плачь. Симптомы такие — снизу вверх переключает четко, без проблем. Сверху вниз — с восьмой звезды на седьмую два клика вместо одного, потом с шестой на пятую — перескок через звезду, т.е. на четвертую. Тросик поменял, боудены поменял, только рубашки не поменял, пружины промыл и смазал. Осталось кассету и цепь поменять, а там и сам переключатель. Подскажите, в чем может быть, на самом деле, проблема? Вел прошёл 1500 км.

мне кажется дешевле будет в какой-то вело магазинчик подъехать — там даже не самый опытный механик асеру настроить сможет нормально.

а так вообще погнутый петух, супер-растянутая цепь или грязь внутри рубашек не дает сбрасывать в общем вариантов много

_________________
Все мои темы по продаже запчастей и комплектующих на форуме смотрите тут: ТУТ
Большой выбор новых велозапчастей и комплектующих по хорошим ценам! заходите по ссылке: https://www.instagram.com/bestofbikeua

Вернуться к началу

Vld_Sergio

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 10:56 




Сообщения: 18
Город: Запорожье
Пол: Муж
Возраст: 51
Зарегистрирован:25.08.2015

sashagoncharov писал(а):

мне кажется дешевле будет в какой-то вело магазинчик подъехать — там даже не самый опытный механик асеру настроить сможет нормально.

а так вообще погнутый петух, супер-растянутая цепь или грязь внутри рубашек не дает сбрасывать в общем вариантов много

Это-то само-собой. Но хотелось бы самому сначала натрахаться, а уж потом сдаваться.

_________________
Спасибо за ответы, с уважением, В.
Велосипед — рама Author A-Gang, навесное Author Solution.

Вернуться к началу

denon480

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 10:57 

Аватара пользователя




Сообщения: 861
Город: Кременчуг
Пол: Муж
Возраст: 41
Зарегистрирован:14.02.2015

Vld_Sergio писал(а):

sashagoncharov писал(а):

мне кажется дешевле будет в какой-то вело магазинчик подъехать — там даже не самый опытный механик асеру настроить сможет нормально.

а так вообще погнутый петух, супер-растянутая цепь или грязь внутри рубашек не дает сбрасывать в общем вариантов много

Это-то само-собой. Но хотелось бы самому сначала натрахаться, а уж потом сдаваться.

Тогда там же и правка петуха

И кстати боуден это и есть рубашка.
Приспособу можно сделать из подручных средств, я сделал и того что было дома
Изображение

Вернуться к началу

Chemodan

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 12:06 

Аватара пользователя




Сообщения: 1144
Город: Харьков
Пол: Муж
Возраст: 40
Зарегистрирован:22.03.2010

Смени рубашки и чудо не заставит себя ждать)

_________________
связь со мной через асю 472422559. сразу пишите что вы с ХТ форума
Велодоктор О936641ОО5
Веломастерская BIKE CENTER SERVICE http://vk.com/bikecenterservice

Вернуться к началу

Vld_Sergio

Заголовок сообщения: Re: Настройка заднего переключателя Shimano RD-M360 Acera

СообщениеДобавлено: 25.08.2015 12:30 




Сообщения: 18
Город: Запорожье
Пол: Муж
Возраст: 51
Зарегистрирован:25.08.2015

denon480 писал(а):

И кстати боуден это и есть рубашка.

А не только пластиковый наконечник на рубашке, который упирается в регулятор натяжения на переключателе и шифтере, а так же в упоры на раме?

_________________
Спасибо за ответы, с уважением, В.
Велосипед — рама Author A-Gang, навесное Author Solution.

Вернуться к началу

Описание

Переключатель задний Shimano Acera RD-M360 7/8-cк

Переключатель задний Shimano Acera RD-M360 7/8-cк – относится к компонентам среднего класса компании Shimano. Данный переключатель подходит для 7-ми и 8-ми скоростных кассет и трещоток (7 звезд). Серия Shimano Acera – представляет компоненты более высокого уровня (по сравнению с бюджетной — Tourney). Характеризуется надежностью, точностью и стилем. Более того, она обеспечивает точное переключение с меньшей потерей энергии педалирования. Кроме того, мощным тормозным усилием и отличной эффективностью торможения. В результате, достигается точный контроль скорости, которая включает в себя более продвинутые компоненты. Компоненты группы оснащены системой HyperDrive для наивысшего качества переключения.

Подробнее в нашем видео обзоре:

Что касается предназначения самой группы Шимано Асера, то она разрабатывалась специально для повседневного и спортивного катания на горном велосипеде по легкому бездорожью. Напомним, Турней была создана больше для городских условий езды.

Acera RD-M360 предназначен для 8-ми скоростной трансмиссии, совместим с 7-ми скоростными. С ним переключение станет более легким и надежным, а ресурс работы увеличится. Прежде всего, Shimano RD-M360 оснащен технологией Double Servo – Panta. Она стабилизирует зазор между направляющим роликом переключателя и вершинами зубьев звезды, обеспечивая быстрое переключение с абсолютной точностью. Вдобавок, придает заднему переключателю способность перемещаться по оптимальному пути. Направляющий ролик следует вплотную за зубьями, при этом перемещаясь спереди назад, оптимизируя каждое переключение. Идеальное следование способствует самому точному переключению SIS. Поэтому переключение легкое, плавное и надежное.

Похож данный переключатель на модель TX800. Имеет такую же емкость — 43Т. Это позволило увеличить максимальное количество зубьев большой звезды до 34! Совместим со звездами MegaRange. Более того, количество зубьев на роликах абсолютно такое же — 13/13.

Данный товар имеет 100% гарантию качества. Оригинальный задний переключатель от крупнейшего поставщика продукции Shimano в Европе и в Украине.

С более подробными техническими характеристиками, которые имеет переключатель задний Shimano Acera RD-M360 7/8-cк вы сможете ознакомиться ниже:

Характеристики:

– Артикул – RDM360SGSL;
– Модель – RD-M360-SGS;
– Количество звезд на кассете (трещотке) – 8 (7);
– Количество зубьев – от 11T до 34Т в разных комбинациях;
– Звезды совместимы с такими типами цепей: HG 8/7-speed;
– Назначение – горные велосипеды, а также их гибриды;
– Максимальная передняя разница зубьев – 20;
– Общая мощность (емкость) –43Т;
– Максимальное кол-во зубьев – 34;
– Минимальное кол-во зубьев – 11;
– Кол-во зубьев на роликах – 13/13Т;
– Тип крепления – под болт;
– Шкиф – SGS;
– Sis – поддерживает индексное переключение передач;
– Конструкция – с широким линком для большей жесткости и точного переключения.

Совместимость:

Манетки (ручки переключения) – ST-EF65, ST-EF500, ST-EF510, ST-EF505, ST-M310, SL-M360, SL-RS47, SL-RS45, SL-M310;
Тормозная ручка – BL-T4000, BL-T4010, BL-M365, BL-M315;
Передний переключатель – FD-M410-E, FD-M310, FD-TY700, FD-TY710, FD-M313, FD-TY500 и FD-TY510 для 7 скоростей;
Система (комплект шатунов) – FC-M361, FC-M311, FC-TY701, FC-TY501;
Каретка – BB-UN26, BB-UN100;
Кассета – CS-HG51-8, CS-HG41-8, CS-HG31-8 и с многими 7 скоростными;
Тормоз механический дисковый – BR-M375;
Тормоза гидравлические дисковые – BR-M365 и BR-M315;
Тормоза V-brake – BR-T4000;
Ротор – SM-RT30, SM-RT56;
Передняя втулка – HB-M3050, HB-RM35, HB-M475, HB-T3000, HB-TX500 (для 7-ми скоростей, ободной тормоз);
Задняя втулка – FH-M3050, FH-RM35, FH-M475, FH-T3000, FH-RM30 (для 7-ми скоростей, ободной тормоз);
Цепь – CN-HG71, CN-HG40;

О производителе

Shimano Inc – компания из Японии, один из самых крупных производителей оборудования для велосипедов в мире, также компания производит снаряжение для рыбалки и сноубординга. Всемирно известная компания покорила качеством своей продукции не только профессионалов, но и любителей.

Продажи компании в странах Европы достигают 41% в общем объеме продаж велозапчастей, в странах Северной Америки – 17 %. И это несмотря на то, что основные производственные мощности компании расположены в Малайзии и Сингапуре. 80% доходов компании – это велосипедное направление и 20 % рыболовное снаряжение.

Несмотря на высокое качество продукции и известный бренд компания выпускает не только дорогие запасные части, есть также группы деталей которые имеют вполне доступную стоимость.

Дополнительно

Купить переключатель задний Shimano Acera RD-M360 7/8-cк Вы сможете в нашем интернет – магазине велозапчастей и аксессуаров Spac.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Sheriff сигнализация с автозапуском инструкция
  • Shimaden sr91 инструкция на русском
  • Sho me g 475 signature инструкция
  • Shine systems fast quartz инструкция по применению
  • Sheriff zx 925 инструкция по установке