Uno flip инструкция на русском языке pdf

Всем привет!!!

Продолжаю рассказывать о наших любимых настольных играх, сегодня речь пойдет о простой и знакомой многим карточной игре Uno, а точнее о ее усложненной и более интересной версии —

Uno Flip.

Я покупала эту игру в Детском мире, делая предварительный заказ в их интернет-магазине, так игра мне обошлась на 150 рублей дешевле, чем если бы я просто купила ее в магазине, минуя сайт.

112 карт находятся в картонной коробочке фиолетового цвета.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Вид коробки с обратной стороны:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

К игре прилагается инструкция на нескольких языках, она просто огромная!

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Если вы уже знакомы с классической игрой Uno, то наверное уже поняли, чем версия Flip от нее отличается — тем, что все карты здесь двухсторонние.

Одна сторона у них со светлой рамкой:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А обратная с темной:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

В инструкции очень подробно расписаны правила игры и значения карт, думаю любому человеку не составит труда разобраться.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Перед началом игры карты нужно тщательно перемешать, особенно если колода новая, ведь в ней они изначально были разложены по порядку. Затем раздаем каждому игроку по 7 карт, а игроков кстати может быть от 2 до 10.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Начинаем играть со светлой стороны, снимаем с общей колоды одну карту светлой стороной вверх и, игрок который первый делает ход, должен положить сверху карту такого же цвета или числового значения, если же такой карты нет, то берет из колоды, пока не вытянет нужную.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Помимо простых числовых карт в игре есть и другие, о их значении подробно рассказано в инструкции.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Разноцветную «дикую карту» можно положить, если нечем ходить, при этом нужно сказать, какой цвет назначаете.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта +1 обозначает, что следующий игрок пропускает ход и должен взять из общей колоды 1 карту.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта с перечеркнутым кругом обозначает, что следующий игрок просто пропускает ход.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта со стрелками — смену направления в противоположную сторону.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А «дикая карта» +2 позволит вам не только сменить цвет, но и не дать следующему игроку сделать ход, он его пропускает и берет 2 карты.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А если вы положите вот эту карту, то следует перевернуть колоду и карты в руках всех игроков и начинаем играть темной стороной.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Подробно о значении темных карт:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

На темной стороне тоже есть простые числовые карты, они отличаются от светлых своими цветами.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Продолжаем играть по тому же принципу — кладем сверху или карту того же цвета или того же цифрового значения.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Можно сменить направление хода игры.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Или положить такую карту и тогда все игроки пропускают ход и снова ходите вы.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А если кладете эту карту, то следующий игрок пропускает ход и берет из колоды 5 карт.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Дикая карта позволяет сменить цвет.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А с изображением стопки карт говорит о том, что вы не только можете назначить цвет, но и следующий игрок берет из колоды карты, пока не вытянет названный вами цвет.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

И конечно же, при выпадении вот этой карты мы снова переворачиваем колоду и игра продолжается светлыми карточками.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Если у вас на руках остается одна карта, нужно сразу сказать слово Uno! Если этого не сделаешь и следующий игрок успеет сделать ход, то придется взять 2 карты. Цель игры — как можно быстрее избавиться от всех карт, в этом случае раунд считается законченным. Способов определить победителя несколько, все они описаны в инструкции.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Но можно и просто играть до первого выбывшего — у кого первого закончились карты — тот и победил, без всякого подсчета очков, именно так мы чаще всего и играем.

Длиться игра может по-разному, от пяти минут до часа и от количества игроков не зависит, а зависит от случая — какие карты тебе достанутся, везения а также стратегии, которой придерживается каждый игрок.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Игра несложная, мой пятилетний сын сразу разобрался и играет в нее наравне с нами, взрослыми. Игра Uno Flip несет не только развлекательную функцию, но также развивает скорость реакции и тренирует внимание.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Рекомендую игру Uno Flip для веселого времяпровождения всей семьей, впереди новогодние праздники и долгие зимние вечера — будет чем заняться! В этой игре, в отличие от классического Uno правила немного усложнены, но от этого игра стала еще веселей и интересней!

* * *

Отзывы о других наших интересных настольных играх:

Мачи Коро — экономическая стратегия

Детективная игра Коварный лис

Миллиардер — дешевый аналог Монополии

Дуббль — простая игра на внимание и реакцию

Игра-викторина Путешествие по России


7+2–10 CONTENTS

112 cards as follows:

LIGHT SIDE (white border):

18 Blue cards — 1 to 9

18 Green cards — 1 to 9

18 Red cards — 1 to 9

18 Yellow cards — 1 to 9

8 Draw One cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Reverse cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Skip cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Flip — 2 each in blue, green, red and yellow

4 Wild cards

4 Wild Draw Two cards

DARK SIDE (black border):

18 Pink cards — 1 to 9

18 Teal cards — 1 to 9

18 Orange cards — 1 to 9

18 Purple cards — 1 to 9

8 Draw Five cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Reverse cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Skip Everyone cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Flip — 2 each in pink, teal, orange and purple

4 Wild cards

4 Wild Draw Color cards

UNO FLIP™ IN A NUTSHELL

UNO FLIP™ plays like regular UNO®, except there are two sides to the deck of cards: a “light” side and a

“dark” side. You start playing with the Light Side, but whenever someone plays a FLIP card, the deck is

flipped over (as are the cards in your hand) and now everyone must play off of the Dark Side of the cards.

The Dark Side has different Action Cards with much stiffer penalties. Player’s must play with the Dark Side

cards until someone else plays another FLIP card, and then play goes back to the Light Side, and so on until

someone has played all the cards in their hand, ending the round.

As always, if you are the first player to get rid of all of your cards in a round, you score points for the cards

your opponents are left holding. Points in rounds accumulate and the first player to reach 500 points wins.

NOTE: REMEMBER TO SCORE POINTS BASED ON WHICH SIDE (LIGHT OR DARK) THE GAME ENDED ON.

SETUP

1. Since the deck is two-sided, make sure all the cards of each side are facing the same way: all the Light

Side cards facing one way, all the Dark Side cards facing the other way.

2. Each player draws a card and then reveals the Light Side; the player that draws the highest number is

the dealer (count any card with a symbol as zero).

3. The dealer shuffles and deals each player 7 cards. Hold the cards with the Light Side facing you and the

Dark Side facing your opponents.

4. Place the remainder of the deck with the Light Side FACEDOWN to form a DRAW pile (the Dark Side cards

will be facing UP).

5. The top card of the DRAW pile is turned over to begin a DISCARD pile (the Light Side cards will be facing UP).

NOTE: If any of the Action Cards (symbols) are turned over to start the DISCARD pile, see FUNCTIONS OF

ACTION CARDS for special instructions.

LET’S PLAY

The person to the left of the dealer starts play.

Whether playing the Light Side or the Dark Side, on your turn, you must match a card from your hand to the

card on the top of the DISCARD pile, either by number, color or symbol (symbols represent Action Cards; see

FUNCTIONS OF ACTION CARDS).

EXAMPLE: If the card on the DISCARD pile is a blue 7, the player must put down a blue card OR any color 7.

Alternatively, the player can put down a Wild card (See FUNCTIONS OF ACTION CARDS).

If you don’t have a card that matches the one on the DISCARD pile, you must take a card from the DRAW pile.

NOTE: When adding cards to your hand, make sure they are facing the same direction as the other cards in

your hand. For example, if you are currently playing the Light Side, add new cards to your hand with the

Light Side facing you.

If the card you picked up can be played, you are free to put it down in the same turn. Otherwise, play moves

on to the next person in turn.

You may also choose NOT to play a playable card from your hand. If so, you must draw a card from the

DRAW pile. If playable, that card can be put down in the same turn, however you may not play any other

card from your hand after the draw.

FUNCTIONS OF ACTION CARDSLIGHT SIDE

Draw One Card – When you play this card, the next player must draw one card and miss

their turn. This card may only be played on a matching color or on another Draw One card.

If turned up at the beginning of play, the same rule applies.

Reverse Card – When you play this card, the direction of play reverses (if play is

currently to the left, then play changes to the right, and vice versa). This card may only be

played on a matching color or on another Reverse card. If this card is turned up at the

beginning of play, the dealer goes first, then play moves to the right instead of the left.

Skip Card – When you play this card, the next player is “skipped” (loses their turn). This

card may only be played on a matching color or on another Skip card. If a Skip card is

turned up at the beginning of play, the player to the left of the dealer is “skipped,” hence

the player to the left of that player starts play.

Wild Card – When you play this card, you get to choose the color that continues play

(any color including the color in play before the Wild card was laid down). You may play a

Wild card on your turn even if you have another playable card in your hand. If a Wild card

is turned up at the beginning of play, the person to the left of the dealer chooses the color

that continues play.

Wild Draw 2 Card – When you play this card, you get to choose the color that continues

play PLUS the next player must draw two cards from the DRAW pile and lose their turn.

However, there is a hitch! You may only play this card when you do NOT have another

card in your hand that matches the COLOR on the DISCARD pile (but it is acceptable to

play this card if you have matching number or Action Cards). If turned up at the beginning

of play, return this card to the deck and pick another card.

NOTE: If you suspect that a Wild Draw 2 card has been played on you illegally (i.e. the player has a

matching card), then you may challenge that player. The challenged player must show you (the challenger)

their hand. If guilty, the challenged player must draw the 2 cards instead of you. However, if the challenged

player is innocent, you must draw the 2 cards PLUS an additional 2 cards (4 total)!

Flip Card – when you play this card, everything flips from the Light Side to the Dark Side.

Once the Flip card has been played, flip over the Discard Pile (the card just played will

now be on the bottom), then the Draw Pile, then everyone’s hands must flip to the other

side. This new side will remain in play until another Flip card is played, changing it

again. This card may only be played on a matching color or on another Flip card.

DARK SIDE

Draw Five Card – When you play this card, the next player must draw five cards and

miss their turn. This card may only be played on a matching color or on another Draw

Five card.

Reverse Card – When you play this card, the direction of play reverses (if play is

currently to the left, then play changes to the right, and vice versa). This card may only be

played on a matching color or on another Reverse card.

Skip Everyone Card – When you play this card, all players are “skipped” (loses their

turn). Play then returns to whoever laid down the card. This card may only be played on

a matching color or on another Skip Everyone card.

Wild Card – When you play this card, you get to choose the color that continues play (any

color including the color in play before the Wild card was laid down). You may play a Wild

card on your turn even if you have another playable card in your hand.

Wild Draw Color Card – When you play this card, the next player must draw until they get

a color of your choosing (no matter how many cards they have to draw to do so) and lose

their turn. However, there is a hitch! You may only play this card when you do NOT have

another card in your hand that matches the COLOR on the DISCARD pile (but it is

acceptable to play this card if you have matching number or Action Cards).

NOTE: If you suspect that a Wild Draw Color card has been played on you illegally (i.e. the player has a

matching card), then you may challenge that player. The challenged player must show you (the

challenger) their hand. If guilty, the challenged player must draw the cards until they get the chosen

color instead of you. However, if the challenged player is innocent, you must draw the cards until you

get the chosen color PLUS an additional 2 cards!

Flip Card – When you play this card, everything flips from the Dark Side to the Light Side.

Once the Flip card has been played, flip over the Discard Pile (the card just played will

now be on the bottom), then the Draw Pile, then everyone’s hands must flip to the other

side. This new side will remain in play until another Flip card is played, changing it

again. This card may only be played on a matching color or on another Flip card.

GOING OUT

Whether you are playing with the Light Side or the Dark Side, when you play your next-to-last card, you

must yell “UNO” (meaning “one”) to indicate that you have only one card left. If you don’t yell “UNO” and

you are caught before the next player begins their turn, you must draw two cards.

Once a player has no cards left, the round is over. Points are scored (see SCORING) and play starts over

again.

If the last card played in a round is a Draw One, Draw Five, Wild Draw Two or Wild Draw Color card, the next

player must draw the one, five, two or until they get a chosen color card respectively. These cards are

counted when the points are totaled.

If no player is out of cards by the time the DRAW pile is depleted, the DISCARD pile is reshuffled and play

continues.

SCORING

The first player to get rid of their cards in a round receives points for all of the cards left in their opponents’

hands as follows:

All number cards (1-9) …………………………………… Face Value

Draw One……………………………………………………… 10 Points

Draw Five……………………………………………………… 20 Points

Reverse………………………………………………………… 20 Points

Skip……………………………………………………………… 20 Points

Skip Everyone ……………………………………………… 30 Points

Flip ……………………………………………………………… 20 Points

Wild……………………………………………………………… 40 Points

Wild Draw Two ……………………………………………… 50 Points

Wild Draw Color……………………………………………… 60 Points

Once the score for the round has been tallied, if no player has reached 500 points, reshuffle the cards and

begin a new round. NOTE: REMEMBER TO SCORE POINTS BASED ON WHICH SIDE (LIGHT OR DARK) THE

GAME ENDED ON.

WINNING THE GAME

The WINNER is the first player to reach 500 points.

ALTERNATIVE SCORING AND WINNING

Another way to score points is to keep a running tally of the points each player is left with at the end of

each round. When one player reaches 500 points, the player with the lowest points is the winner.

Card Game

TM

?

service.mattel.com

GDR44-0970

©2018Mattel. ® and ™ designate U.S. trademarks of Mattel, except as noted. ® et ™ désignent des marques de Mattel aux États-Unis, sauf indication

contraire. Mattel, Inc. 636 Girard Avenue, East Aurora, NY 14052, U.S.A. Consumer Services 1-800-524-8697. Importado y distribuido por Mattel de

México, S.A. de C.V., Miguel de Cervantes Saavedra No. 193, Pisos 10 y 11, Col. Granada, Delegación Miguel Hidalgo, C.P. 11520, México, Ciudad de

México. R.F.C. MME-920701-NB3. Tels.: 59-05-51-00 Ext. 5206 ó 01-800-463-59-89. Mattel Chile, S.A., Avenida Américo Vespucio 501-B, Quilicura,

Santiago. Tel.: 1230-020-6213. Servicio al consumidor Venezuela: Tel.: 0-800-100-9123. Mattel Argentina, S.A., Av. Libertador 1000, Piso 11 – Oficinas

109 y 111, Vicente López – Prov. Buenos Aires. Tel.: 0800-666-3373. Mattel Colombia, S.A., Calle 123#7-07 P.5, Bogotá. Tel.: 01800-710-2069. Mattel

Perú, S.A., Av. Juan de Arona # 151, Centro Empresarial Juan de Arona, Torre C, Piso 7, Oficina 704, San Isidro, Lima 27, Perú. RUC: 20425853865. Reg.

Importador: 02350-12-JUE-DIGESA. Tel.: 0800-54744. E-mail Latinoamérica: servicio.clientes@mattel.com. Mattel España, S.A., Aribau 200. 08036

Barcelona. cservice.spain@mattel.com. Tel: 902203010. http://www.service.mattel.com/es. Mattel East Asia Ltd., Room 503-09, North Tower, World

Finance Centre, Harbour City, Tsimshatsui, HK, China. Tel.: (852) 3185-6500. Diimport & Diedarkan Oleh: Mattel Southeast Asia Pte.

Ltd. , No 19-1, Tower 3 Avenue 7, Bangsar South City, No 8, Jalan Kerinchi, 59200 Kuala Lumpur, Malaysia. Tel: 03-33419052. Mattel

Australia Pty. Ltd., Richmond, Victoria. 3121. Consumer Advisory Service — 1300 135 312. Mattel South Africa (PTY) LTD, Office 102

I3, 30 Melrose Boulevard, Johannesburg 2196. Tel. Número Verde: 800 10 10 71 —consumidor@mattel.com.

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

7+2–10Contenido

112 cartas:

LADO CLARO (marco blanco):

18 cartas azules — 1 a 9

18 cartas verdes — 1 a 9

18 cartas rojas — 1 a 9

18 cartas amarillas — 1 a 9

8 cartas Toma 1 — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Reversa — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Salta — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Flip — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

4 cartas de comodín multicolor

4 cartas de comodín Toma 2

LADO OSCURO (marco negro):

18 cartas rosas — 1 a 9

18 cartas verde azuladas — 1 a 9

18 cartas anaranjadas — 1 a 9

18 cartas moradas — 1 a 9

8 cartas Toma 5 — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Reversa — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Salta a todos — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Flip — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

4 cartas de comodín multicolor

4 cartas de comodín Toma un color

UNO FLIP RESUMIDO

UNO FLIP se juega igual que UNO, con la excepción de que el monto de cartas es de dos lados: uno claro y

uno oscuro. Se empieza jugando con el lado claro, pero cada vez que alguien tira una carta FLIP, el lado de

las cartas se voltea y ahora todos juegan usando el lado oscuro de las cartas. El lado oscuro tiene

diferentes cartas de acción con castigos más severos. Sigan jugando usando el lado oscuro hasta que

alguien tire otra carta FLIP, lo que cambiará el juego al lado claro, y así hasta que alguien se quede sin

cartas y gane la ronda.

Como siempre, si eres el primero en deshacerte de tus cartas en una ronda, acumulas puntos por las cartas

que tus oponentes tienen. El primer jugador en llegar a 500 puntos es el ganador. ATENCIÓN: RECUERDA

SUMAR PUNTOS SEGÚN EL LADO (CLARO U OSCURO) EN EL QUE HAYA ACABADO EL JUEGO.

Preparación

1. Como el monto de cartas es de dos caras, asegúrate que las cartas del lado claro apunten en una

dirección y todas las cartas del lado oscuro en otra.

2. Cada jugador escoge una carta y enseña el lado claro. El jugador con el número más alto reparte las

cartas (las cartas con símbolo cuentan como cero).

3. Baraja las cartas y reparte 7 cartas a cada jugador. Sujeta las cartas con el lado claro apuntando hacia ti

y el lado oscuro apuntando a tus oponentes.

4. Coloca las cartas restantes con el lado claro cara abajo para formar la pila para TOMAR (el lado oscuro

de las cartas quedará hacia ARRIBA).

5. Voltea la carta de hasta arriba de la pila para TOMAR para formar una pila para TIRAR (el lado claro de las

cartas quedará hacia ARRIBA).

ATENCIÓN: Si la primera carta volteada para empezar la pila para TIRAR es una carta de acción (símbolos),

ve la sección de CARTAS DE ACCIÓN para mayores detalles.

¡A jugar!

El jugador a la izquierda del repartidor empieza.

Sin importar si juegan con el lado claro o el oscuro, cuando sea tu turno, haz coincidir una de las cartas de

tu mano con la carta de hasta arriba de la pila para TIRAR, ya sea, por número, color o símbolo (los

símbolos representan cartas de acción; lee la sección CARTAS DE ACCIÓN).

POR EJEMPLO: Si la carta de la pila para TIRAR es un 7 azul, tienes que bajar una carta azul O un 7 de

cualquier color. O bien puedes bajar un comodín (ve la sección de CARTAS DE ACCIÓN).

Si no tienes ninguna carta que coincida, tienes que tomar una carta de la pila para TOMAR.

ATENCIÓN: Al añadir cartas a tu mano, asegúrate que apunten en la misma dirección que las demás cartas

en tu mano. Por ejemplo, si estás jugando con el lado claro de las cartas, añade cartas a tu mano con el

lado claro apuntando hacia ti.

Si tomas una carta que puedes jugar, bájala. De lo contrario, le toca a la siguiente persona.

Puedes optar por no jugar una carta que puedas bajar. Si decides hacer esto, tienes que tomar una carta de

la pila para TOMAR. Si puedes bajar dicha carta, puedes hacerlo en ese mismo turno, pero no puedes bajar

una carta de tu mano después de haber tomado una.

Cartas de acciónLADO CLARO

Carta Toma una: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador toma una carta y pierde

su turno. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta

Toma una. Si esta es la primera carta del juego que se voltea, se sigue la misma regla de

juego.

Carta Reversa: cambia el sentido del juego. Si le tocara jugar al jugador de la izquierda

de quien tira la carta, este jugador pierde su turno; en su lugar jugará la persona de la

derecha, y el sentido se cambiará hacia la derecha. Esta carta sólo se puede tirar sobre

una carta del mismo color o sobre otra carta Reversa. Si esta es la primera carta del

juego que se voltea, al repartidor le toca primero y el juego continúa hacia la derecha.

Carta Salta: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador pierde su turno y tirará el

siguiente de acuerdo con el sentido del juego. Esta carta sólo se puede tirar sobre una

carta del mismo color o sobre otra carta Salta. Si esta es la primera carta del juego que

se voltea, se “salta” al jugador a la izquierda del repartidor y empieza el siguiente

jugador.

Comodín multicolor: el jugador que tire esta carta dirá el nuevo color que se jugará o

puede repetir el que ya estaba para tirar. Esta carta se puede tirar con cualquier carta;

incluso, puede ser utilizada en caso de tener alguna carta con el número o color

correspondiente. Si esta es la primera carta del juego que se voltea, el jugador a la

izquierda del repartidor decide el color con el que empezará el juego.

Comodín Toma 2: quien tira esta carta escoge su color y hace que el siguiente jugador

tome dos cartas de la pila para TOMAR y pierda su turno. Nota: Esta carta sólo se puede

tirar si el jugador que la tiene NO tiene otra carta en su mano que coincida en COLOR

con la carta recién bajada. Sin embargo, sí se puede tirar esta carta si el jugador tiene en

su mano cartas que coincidan con la carta recién bajada en número o acción. Si esta es

la primera carta del juego que se voltea, se regresa a la pila y se voltea otra carta.

ATENCIÓN: Si sospechas que un jugador bajó ilegalmente un comodín Toma 2 que te afecte (esto es,

teniendo alguna carta con el color que corresponda), puedes desafiarlo. El jugador desafiado deberá

enseñarte sus cartas. Si es culpable, el jugador desafiado deberá tomar 2 cartas. No obstante, si el jugador

desafiado es inocente, el desafiante deberá tomar las 2 cartas MÁS 2 cartas adicionales (4 en total).

Carta Flip: al tirar esta carta, todo cambia del lado claro al lado oscuro. Después de tirar

la carta Flip, voltea la pila para tirar (la carta recién jugada quedará hasta abajo), luego la

pila para tomar y, finalmente, las manos de cada jugador. Este nuevo lado seguirá en

juego hasta que otro jugador tire una carta Flip, cambiando nuevamente el lado. Esta

carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta Flip.

LADO OSCURO

Carta Toma cinco: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador toma cinco cartas y

pierde su turno. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre

otra carta Toma cinco.

Carta Reversa: cambia el sentido del juego. Si le tocara jugar al jugador de la izquierda

de quien tira la carta, este jugador pierde su turno; en su lugar jugará la persona de la

derecha, y el sentido se cambiará hacia la derecha. Esta carta sólo se puede tirar sobre

una carta del mismo color o sobre otra carta Reversa.

Carta Salta a todos: cuando se tira esta carta, todos los demás jugadores pierden su

turno y tirará el mismo jugador que tiró la carta original. Esta carta sólo se puede tirar

sobre una carta del mismo color o sobre otra carta Salta a todos.

Comodín multicolor: el jugador que tire esta carta dirá el nuevo color que se jugará o

puede repetir el que ya estaba para tirar. Esta carta se puede tirar con cualquier carta;

incluso, puede ser utilizada en caso de tener alguna carta con el número o color

correspondiente.

Comodín Toma un color: cuando tiras esta carta, el siguiente jugador deberá tomar

cartas hasta que salga una del color que hayas elegido (sin importar la cantidad) y

perderá su turno. Nota: Esta carta sólo se puede descartar si el jugador que la tiene NO

tiene otra carta en su mano que coincida en COLOR con la carta recién bajada. Sin

embargo, sí se puede descartar esta carta si el jugador tiene en su mano cartas que

coincidan con la carta recién bajada en número o acción.

ATENCIÓN: Si sospechas que un jugador bajó ilegalmente un comodín Toma un color que te afecte

(esto es, teniendo alguna carta con el color que corresponda), puedes desafiarlo. El jugador desafiado

deberá enseñarte sus cartas. Si es culpable, el jugador desafiado deberá tomar cartas hasta que salga

el color elegido. No obstante, si el jugador desafiado es inocente, el desafiante deberá tomar las cartas

hasta que salga el color elegido, ¡ADEMÁS de 2 cartas adicionales!

Carta Flip: cuando tiras esta carta, todo cambia del lado oscuro al lado claro. Después de

tirar la carta Flip, voltea la pila para tirar (la carta recién jugada quedará hasta abajo),

luego la pila para tomar y, finalmente, las manos de cada jugador. Este nuevo lado

seguirá en juego hasta que otro jugador tire una carta Flip, cambiando nuevamente el

lado. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta

Flip.

Cerrar el juego

Ya sea que estén jugando usando el lado claro o el oscuro, cuando tires tu penúltima carta, tienes que decir

«UNO» en voz alta para indicar que te queda una sola carta. Si no dices «UNO» y alguien te sorprende antes

de que el siguiente jugador empiece su turno, deberás robar dos cartas.

Cuando un jugador descarta todas sus cartas, se acaba la mano. Los puntos se suman (ver PUNTOS) y el

juego vuelve a empezar.

Si la última carta del ganador fue una carta Toma una, Toma cinco, comodín Toma dos o un comodín Toma

un color, el siguiente jugador deberá tomar las cartas correspondientes, ya que estas contarán para los

puntos del ganador.

Si la pila para TOMAR se termina y ningún jugador ha ganado, deja la última carta y revuelve la pila para

TIRAR para tener nuevamente una pila de donde TOMAR.

Puntos

Cuando un jugador se deshace de todas sus cartas, se le suman los puntos de las cartas que los oponentes

no pudieron tirar. La puntuación será como sigue:

Todas las cartas con número (1-9) …………………… Valor del número

Toma una ……………………………………………………… 10 puntos

Toma cinco …………………………………………………… 20 puntos

Reversa………………………………………………………… 20 puntos

Salta …………………………………………………………… 20 puntos

Salta a todos ………………………………………………… 30 puntos

Flip ……………………………………………………………… 20 puntos

Comodín multicolor ………………………………………… 40 puntos

Comodín Toma dos ………………………………………… 50 puntos

Comodín Toma un color…………………………………… 60 puntos

Si ningún jugador llega a 500 puntos, vuelvan a barajar las cartas y empiecen otra ronda. ATENCIÓN:

RECUERDA SUMAR PUNTOS SEGÚN EL LADO (CLARO U OSCURO) EN EL QUE HAYA ACABADO EL JUEGO.

Para ganar el juego

El GANADOR es el primero en llegar a 500 puntos.

Puntuación alterna

También se pueden ir sumando los puntos de cada jugador al final de cada juego. Así, cuando algún jugador

llegue a 500, el que tenga menos puntos será el ganador.

Juego de cartasTM?

service.mattel.com

GDR44-0970

+

1

+

1

+

1

+

1

TM

TM

TM

TM

+2+2

+2+2

+2+2

+2+2

+

2

+

2

+

2

+

2

TM

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

+

1

+

1

+

1

+

1

TM

TM

TM

TM

+2+2

+2+2

+2+2

+2+2

+

2

+

2

+

2

+

2

TM

TM

Black Plate

Uno Instructions

GDR44

-0970

4.25” W x 27.5 » H

4.25” W x 2.75” H

1 panel w 7 panel h

1 (one) both sides

Black

White Offset

70 lb.

6/20/2018

INSTRUCTION

SHEET SPECS:

Toy: Toy No.: Part No.:Trim Size:Folded Size:Type of Fold:# colors:Colors:Paper Stock:Paper Weight:CS DATE:

UNO

FLIPFoldingDiagram

2LC:

English

LAAM

Front: English

Size: 4.25” x 27.5”

Back: LAAM

Size: 4.25” x 27.5”

Всем привет!!!

Продолжаю рассказывать о наших любимых настольных играх, сегодня речь пойдет о простой и знакомой многим карточной игре Uno, а точнее о ее усложненной и более интересной версии —

Uno Flip.

Я покупала эту игру в Детском мире, делая предварительный заказ в их интернет-магазине, так игра мне обошлась на 150 рублей дешевле, чем если бы я просто купила ее в магазине, минуя сайт.

112 карт находятся в картонной коробочке фиолетового цвета.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Вид коробки с обратной стороны:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

К игре прилагается инструкция на нескольких языках, она просто огромная!

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Если вы уже знакомы с классической игрой Uno, то наверное уже поняли, чем версия Flip от нее отличается — тем, что все карты здесь двухсторонние.

Одна сторона у них со светлой рамкой:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А обратная с темной:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

В инструкции очень подробно расписаны правила игры и значения карт, думаю любому человеку не составит труда разобраться.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Перед началом игры карты нужно тщательно перемешать, особенно если колода новая, ведь в ней они изначально были разложены по порядку. Затем раздаем каждому игроку по 7 карт, а игроков кстати может быть от 2 до 10.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Начинаем играть со светлой стороны, снимаем с общей колоды одну карту светлой стороной вверх и, игрок который первый делает ход, должен положить сверху карту такого же цвета или числового значения, если же такой карты нет, то берет из колоды, пока не вытянет нужную.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Помимо простых числовых карт в игре есть и другие, о их значении подробно рассказано в инструкции.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Разноцветную «дикую карту» можно положить, если нечем ходить, при этом нужно сказать, какой цвет назначаете.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта +1 обозначает, что следующий игрок пропускает ход и должен взять из общей колоды 1 карту.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта с перечеркнутым кругом обозначает, что следующий игрок просто пропускает ход.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Карта со стрелками — смену направления в противоположную сторону.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А «дикая карта» +2 позволит вам не только сменить цвет, но и не дать следующему игроку сделать ход, он его пропускает и берет 2 карты.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А если вы положите вот эту карту, то следует перевернуть колоду и карты в руках всех игроков и начинаем играть темной стороной.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Подробно о значении темных карт:

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

На темной стороне тоже есть простые числовые карты, они отличаются от светлых своими цветами.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Продолжаем играть по тому же принципу — кладем сверху или карту того же цвета или того же цифрового значения.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Можно сменить направление хода игры.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Или положить такую карту и тогда все игроки пропускают ход и снова ходите вы.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А если кладете эту карту, то следующий игрок пропускает ход и берет из колоды 5 карт.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Дикая карта позволяет сменить цвет.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

А с изображением стопки карт говорит о том, что вы не только можете назначить цвет, но и следующий игрок берет из колоды карты, пока не вытянет названный вами цвет.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

И конечно же, при выпадении вот этой карты мы снова переворачиваем колоду и игра продолжается светлыми карточками.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Если у вас на руках остается одна карта, нужно сразу сказать слово Uno! Если этого не сделаешь и следующий игрок успеет сделать ход, то придется взять 2 карты. Цель игры — как можно быстрее избавиться от всех карт, в этом случае раунд считается законченным. Способов определить победителя несколько, все они описаны в инструкции.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Но можно и просто играть до первого выбывшего — у кого первого закончились карты — тот и победил, без всякого подсчета очков, именно так мы чаще всего и играем.

Длиться игра может по-разному, от пяти минут до часа и от количества игроков не зависит, а зависит от случая — какие карты тебе достанутся, везения а также стратегии, которой придерживается каждый игрок.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Игра несложная, мой пятилетний сын сразу разобрался и играет в нее наравне с нами, взрослыми. Игра Uno Flip несет не только развлекательную функцию, но также развивает скорость реакции и тренирует внимание.

Uno Flip - отличная игра для всей семьи, отзыв

Uno Flip — отличная игра для всей семьи, отзыв

Рекомендую игру Uno Flip для веселого времяпровождения всей семьей, впереди новогодние праздники и долгие зимние вечера — будет чем заняться! В этой игре, в отличие от классического Uno правила немного усложнены, но от этого игра стала еще веселей и интересней!

* * *

Отзывы о других наших интересных настольных играх:

Мачи Коро — экономическая стратегия

Детективная игра Коварный лис

Миллиардер — дешевый аналог Монополии

Дуббль — простая игра на внимание и реакцию

Игра-викторина Путешествие по России


7+2–10 CONTENTS

112 cards as follows:

LIGHT SIDE (white border):

18 Blue cards — 1 to 9

18 Green cards — 1 to 9

18 Red cards — 1 to 9

18 Yellow cards — 1 to 9

8 Draw One cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Reverse cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Skip cards — 2 each in blue, green, red and yellow

8 Flip — 2 each in blue, green, red and yellow

4 Wild cards

4 Wild Draw Two cards

DARK SIDE (black border):

18 Pink cards — 1 to 9

18 Teal cards — 1 to 9

18 Orange cards — 1 to 9

18 Purple cards — 1 to 9

8 Draw Five cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Reverse cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Skip Everyone cards — 2 each in pink, teal, orange and purple

8 Flip — 2 each in pink, teal, orange and purple

4 Wild cards

4 Wild Draw Color cards

UNO FLIP™ IN A NUTSHELL

UNO FLIP™ plays like regular UNO®, except there are two sides to the deck of cards: a “light” side and a

“dark” side. You start playing with the Light Side, but whenever someone plays a FLIP card, the deck is

flipped over (as are the cards in your hand) and now everyone must play off of the Dark Side of the cards.

The Dark Side has different Action Cards with much stiffer penalties. Player’s must play with the Dark Side

cards until someone else plays another FLIP card, and then play goes back to the Light Side, and so on until

someone has played all the cards in their hand, ending the round.

As always, if you are the first player to get rid of all of your cards in a round, you score points for the cards

your opponents are left holding. Points in rounds accumulate and the first player to reach 500 points wins.

NOTE: REMEMBER TO SCORE POINTS BASED ON WHICH SIDE (LIGHT OR DARK) THE GAME ENDED ON.

SETUP

1. Since the deck is two-sided, make sure all the cards of each side are facing the same way: all the Light

Side cards facing one way, all the Dark Side cards facing the other way.

2. Each player draws a card and then reveals the Light Side; the player that draws the highest number is

the dealer (count any card with a symbol as zero).

3. The dealer shuffles and deals each player 7 cards. Hold the cards with the Light Side facing you and the

Dark Side facing your opponents.

4. Place the remainder of the deck with the Light Side FACEDOWN to form a DRAW pile (the Dark Side cards

will be facing UP).

5. The top card of the DRAW pile is turned over to begin a DISCARD pile (the Light Side cards will be facing UP).

NOTE: If any of the Action Cards (symbols) are turned over to start the DISCARD pile, see FUNCTIONS OF

ACTION CARDS for special instructions.

LET’S PLAY

The person to the left of the dealer starts play.

Whether playing the Light Side or the Dark Side, on your turn, you must match a card from your hand to the

card on the top of the DISCARD pile, either by number, color or symbol (symbols represent Action Cards; see

FUNCTIONS OF ACTION CARDS).

EXAMPLE: If the card on the DISCARD pile is a blue 7, the player must put down a blue card OR any color 7.

Alternatively, the player can put down a Wild card (See FUNCTIONS OF ACTION CARDS).

If you don’t have a card that matches the one on the DISCARD pile, you must take a card from the DRAW pile.

NOTE: When adding cards to your hand, make sure they are facing the same direction as the other cards in

your hand. For example, if you are currently playing the Light Side, add new cards to your hand with the

Light Side facing you.

If the card you picked up can be played, you are free to put it down in the same turn. Otherwise, play moves

on to the next person in turn.

You may also choose NOT to play a playable card from your hand. If so, you must draw a card from the

DRAW pile. If playable, that card can be put down in the same turn, however you may not play any other

card from your hand after the draw.

FUNCTIONS OF ACTION CARDSLIGHT SIDE

Draw One Card – When you play this card, the next player must draw one card and miss

their turn. This card may only be played on a matching color or on another Draw One card.

If turned up at the beginning of play, the same rule applies.

Reverse Card – When you play this card, the direction of play reverses (if play is

currently to the left, then play changes to the right, and vice versa). This card may only be

played on a matching color or on another Reverse card. If this card is turned up at the

beginning of play, the dealer goes first, then play moves to the right instead of the left.

Skip Card – When you play this card, the next player is “skipped” (loses their turn). This

card may only be played on a matching color or on another Skip card. If a Skip card is

turned up at the beginning of play, the player to the left of the dealer is “skipped,” hence

the player to the left of that player starts play.

Wild Card – When you play this card, you get to choose the color that continues play

(any color including the color in play before the Wild card was laid down). You may play a

Wild card on your turn even if you have another playable card in your hand. If a Wild card

is turned up at the beginning of play, the person to the left of the dealer chooses the color

that continues play.

Wild Draw 2 Card – When you play this card, you get to choose the color that continues

play PLUS the next player must draw two cards from the DRAW pile and lose their turn.

However, there is a hitch! You may only play this card when you do NOT have another

card in your hand that matches the COLOR on the DISCARD pile (but it is acceptable to

play this card if you have matching number or Action Cards). If turned up at the beginning

of play, return this card to the deck and pick another card.

NOTE: If you suspect that a Wild Draw 2 card has been played on you illegally (i.e. the player has a

matching card), then you may challenge that player. The challenged player must show you (the challenger)

their hand. If guilty, the challenged player must draw the 2 cards instead of you. However, if the challenged

player is innocent, you must draw the 2 cards PLUS an additional 2 cards (4 total)!

Flip Card – when you play this card, everything flips from the Light Side to the Dark Side.

Once the Flip card has been played, flip over the Discard Pile (the card just played will

now be on the bottom), then the Draw Pile, then everyone’s hands must flip to the other

side. This new side will remain in play until another Flip card is played, changing it

again. This card may only be played on a matching color or on another Flip card.

DARK SIDE

Draw Five Card – When you play this card, the next player must draw five cards and

miss their turn. This card may only be played on a matching color or on another Draw

Five card.

Reverse Card – When you play this card, the direction of play reverses (if play is

currently to the left, then play changes to the right, and vice versa). This card may only be

played on a matching color or on another Reverse card.

Skip Everyone Card – When you play this card, all players are “skipped” (loses their

turn). Play then returns to whoever laid down the card. This card may only be played on

a matching color or on another Skip Everyone card.

Wild Card – When you play this card, you get to choose the color that continues play (any

color including the color in play before the Wild card was laid down). You may play a Wild

card on your turn even if you have another playable card in your hand.

Wild Draw Color Card – When you play this card, the next player must draw until they get

a color of your choosing (no matter how many cards they have to draw to do so) and lose

their turn. However, there is a hitch! You may only play this card when you do NOT have

another card in your hand that matches the COLOR on the DISCARD pile (but it is

acceptable to play this card if you have matching number or Action Cards).

NOTE: If you suspect that a Wild Draw Color card has been played on you illegally (i.e. the player has a

matching card), then you may challenge that player. The challenged player must show you (the

challenger) their hand. If guilty, the challenged player must draw the cards until they get the chosen

color instead of you. However, if the challenged player is innocent, you must draw the cards until you

get the chosen color PLUS an additional 2 cards!

Flip Card – When you play this card, everything flips from the Dark Side to the Light Side.

Once the Flip card has been played, flip over the Discard Pile (the card just played will

now be on the bottom), then the Draw Pile, then everyone’s hands must flip to the other

side. This new side will remain in play until another Flip card is played, changing it

again. This card may only be played on a matching color or on another Flip card.

GOING OUT

Whether you are playing with the Light Side or the Dark Side, when you play your next-to-last card, you

must yell “UNO” (meaning “one”) to indicate that you have only one card left. If you don’t yell “UNO” and

you are caught before the next player begins their turn, you must draw two cards.

Once a player has no cards left, the round is over. Points are scored (see SCORING) and play starts over

again.

If the last card played in a round is a Draw One, Draw Five, Wild Draw Two or Wild Draw Color card, the next

player must draw the one, five, two or until they get a chosen color card respectively. These cards are

counted when the points are totaled.

If no player is out of cards by the time the DRAW pile is depleted, the DISCARD pile is reshuffled and play

continues.

SCORING

The first player to get rid of their cards in a round receives points for all of the cards left in their opponents’

hands as follows:

All number cards (1-9) …………………………………… Face Value

Draw One……………………………………………………… 10 Points

Draw Five……………………………………………………… 20 Points

Reverse………………………………………………………… 20 Points

Skip……………………………………………………………… 20 Points

Skip Everyone ……………………………………………… 30 Points

Flip ……………………………………………………………… 20 Points

Wild……………………………………………………………… 40 Points

Wild Draw Two ……………………………………………… 50 Points

Wild Draw Color……………………………………………… 60 Points

Once the score for the round has been tallied, if no player has reached 500 points, reshuffle the cards and

begin a new round. NOTE: REMEMBER TO SCORE POINTS BASED ON WHICH SIDE (LIGHT OR DARK) THE

GAME ENDED ON.

WINNING THE GAME

The WINNER is the first player to reach 500 points.

ALTERNATIVE SCORING AND WINNING

Another way to score points is to keep a running tally of the points each player is left with at the end of

each round. When one player reaches 500 points, the player with the lowest points is the winner.

Card Game

TM

?

service.mattel.com

GDR44-0970

©2018Mattel. ® and ™ designate U.S. trademarks of Mattel, except as noted. ® et ™ désignent des marques de Mattel aux États-Unis, sauf indication

contraire. Mattel, Inc. 636 Girard Avenue, East Aurora, NY 14052, U.S.A. Consumer Services 1-800-524-8697. Importado y distribuido por Mattel de

México, S.A. de C.V., Miguel de Cervantes Saavedra No. 193, Pisos 10 y 11, Col. Granada, Delegación Miguel Hidalgo, C.P. 11520, México, Ciudad de

México. R.F.C. MME-920701-NB3. Tels.: 59-05-51-00 Ext. 5206 ó 01-800-463-59-89. Mattel Chile, S.A., Avenida Américo Vespucio 501-B, Quilicura,

Santiago. Tel.: 1230-020-6213. Servicio al consumidor Venezuela: Tel.: 0-800-100-9123. Mattel Argentina, S.A., Av. Libertador 1000, Piso 11 – Oficinas

109 y 111, Vicente López – Prov. Buenos Aires. Tel.: 0800-666-3373. Mattel Colombia, S.A., Calle 123#7-07 P.5, Bogotá. Tel.: 01800-710-2069. Mattel

Perú, S.A., Av. Juan de Arona # 151, Centro Empresarial Juan de Arona, Torre C, Piso 7, Oficina 704, San Isidro, Lima 27, Perú. RUC: 20425853865. Reg.

Importador: 02350-12-JUE-DIGESA. Tel.: 0800-54744. E-mail Latinoamérica: servicio.clientes@mattel.com. Mattel España, S.A., Aribau 200. 08036

Barcelona. cservice.spain@mattel.com. Tel: 902203010. http://www.service.mattel.com/es. Mattel East Asia Ltd., Room 503-09, North Tower, World

Finance Centre, Harbour City, Tsimshatsui, HK, China. Tel.: (852) 3185-6500. Diimport & Diedarkan Oleh: Mattel Southeast Asia Pte.

Ltd. , No 19-1, Tower 3 Avenue 7, Bangsar South City, No 8, Jalan Kerinchi, 59200 Kuala Lumpur, Malaysia. Tel: 03-33419052. Mattel

Australia Pty. Ltd., Richmond, Victoria. 3121. Consumer Advisory Service — 1300 135 312. Mattel South Africa (PTY) LTD, Office 102

I3, 30 Melrose Boulevard, Johannesburg 2196. Tel. Número Verde: 800 10 10 71 —consumidor@mattel.com.

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

7+2–10Contenido

112 cartas:

LADO CLARO (marco blanco):

18 cartas azules — 1 a 9

18 cartas verdes — 1 a 9

18 cartas rojas — 1 a 9

18 cartas amarillas — 1 a 9

8 cartas Toma 1 — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Reversa — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Salta — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

8 cartas Flip — 2 azules, 2 verdes, 2 rojas y 2 amarillas

4 cartas de comodín multicolor

4 cartas de comodín Toma 2

LADO OSCURO (marco negro):

18 cartas rosas — 1 a 9

18 cartas verde azuladas — 1 a 9

18 cartas anaranjadas — 1 a 9

18 cartas moradas — 1 a 9

8 cartas Toma 5 — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Reversa — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Salta a todos — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

8 cartas Flip — 2 rosas, 2 verde azuladas, 2 anaranjadas y 2 moradas

4 cartas de comodín multicolor

4 cartas de comodín Toma un color

UNO FLIP RESUMIDO

UNO FLIP se juega igual que UNO, con la excepción de que el monto de cartas es de dos lados: uno claro y

uno oscuro. Se empieza jugando con el lado claro, pero cada vez que alguien tira una carta FLIP, el lado de

las cartas se voltea y ahora todos juegan usando el lado oscuro de las cartas. El lado oscuro tiene

diferentes cartas de acción con castigos más severos. Sigan jugando usando el lado oscuro hasta que

alguien tire otra carta FLIP, lo que cambiará el juego al lado claro, y así hasta que alguien se quede sin

cartas y gane la ronda.

Como siempre, si eres el primero en deshacerte de tus cartas en una ronda, acumulas puntos por las cartas

que tus oponentes tienen. El primer jugador en llegar a 500 puntos es el ganador. ATENCIÓN: RECUERDA

SUMAR PUNTOS SEGÚN EL LADO (CLARO U OSCURO) EN EL QUE HAYA ACABADO EL JUEGO.

Preparación

1. Como el monto de cartas es de dos caras, asegúrate que las cartas del lado claro apunten en una

dirección y todas las cartas del lado oscuro en otra.

2. Cada jugador escoge una carta y enseña el lado claro. El jugador con el número más alto reparte las

cartas (las cartas con símbolo cuentan como cero).

3. Baraja las cartas y reparte 7 cartas a cada jugador. Sujeta las cartas con el lado claro apuntando hacia ti

y el lado oscuro apuntando a tus oponentes.

4. Coloca las cartas restantes con el lado claro cara abajo para formar la pila para TOMAR (el lado oscuro

de las cartas quedará hacia ARRIBA).

5. Voltea la carta de hasta arriba de la pila para TOMAR para formar una pila para TIRAR (el lado claro de las

cartas quedará hacia ARRIBA).

ATENCIÓN: Si la primera carta volteada para empezar la pila para TIRAR es una carta de acción (símbolos),

ve la sección de CARTAS DE ACCIÓN para mayores detalles.

¡A jugar!

El jugador a la izquierda del repartidor empieza.

Sin importar si juegan con el lado claro o el oscuro, cuando sea tu turno, haz coincidir una de las cartas de

tu mano con la carta de hasta arriba de la pila para TIRAR, ya sea, por número, color o símbolo (los

símbolos representan cartas de acción; lee la sección CARTAS DE ACCIÓN).

POR EJEMPLO: Si la carta de la pila para TIRAR es un 7 azul, tienes que bajar una carta azul O un 7 de

cualquier color. O bien puedes bajar un comodín (ve la sección de CARTAS DE ACCIÓN).

Si no tienes ninguna carta que coincida, tienes que tomar una carta de la pila para TOMAR.

ATENCIÓN: Al añadir cartas a tu mano, asegúrate que apunten en la misma dirección que las demás cartas

en tu mano. Por ejemplo, si estás jugando con el lado claro de las cartas, añade cartas a tu mano con el

lado claro apuntando hacia ti.

Si tomas una carta que puedes jugar, bájala. De lo contrario, le toca a la siguiente persona.

Puedes optar por no jugar una carta que puedas bajar. Si decides hacer esto, tienes que tomar una carta de

la pila para TOMAR. Si puedes bajar dicha carta, puedes hacerlo en ese mismo turno, pero no puedes bajar

una carta de tu mano después de haber tomado una.

Cartas de acciónLADO CLARO

Carta Toma una: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador toma una carta y pierde

su turno. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta

Toma una. Si esta es la primera carta del juego que se voltea, se sigue la misma regla de

juego.

Carta Reversa: cambia el sentido del juego. Si le tocara jugar al jugador de la izquierda

de quien tira la carta, este jugador pierde su turno; en su lugar jugará la persona de la

derecha, y el sentido se cambiará hacia la derecha. Esta carta sólo se puede tirar sobre

una carta del mismo color o sobre otra carta Reversa. Si esta es la primera carta del

juego que se voltea, al repartidor le toca primero y el juego continúa hacia la derecha.

Carta Salta: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador pierde su turno y tirará el

siguiente de acuerdo con el sentido del juego. Esta carta sólo se puede tirar sobre una

carta del mismo color o sobre otra carta Salta. Si esta es la primera carta del juego que

se voltea, se “salta” al jugador a la izquierda del repartidor y empieza el siguiente

jugador.

Comodín multicolor: el jugador que tire esta carta dirá el nuevo color que se jugará o

puede repetir el que ya estaba para tirar. Esta carta se puede tirar con cualquier carta;

incluso, puede ser utilizada en caso de tener alguna carta con el número o color

correspondiente. Si esta es la primera carta del juego que se voltea, el jugador a la

izquierda del repartidor decide el color con el que empezará el juego.

Comodín Toma 2: quien tira esta carta escoge su color y hace que el siguiente jugador

tome dos cartas de la pila para TOMAR y pierda su turno. Nota: Esta carta sólo se puede

tirar si el jugador que la tiene NO tiene otra carta en su mano que coincida en COLOR

con la carta recién bajada. Sin embargo, sí se puede tirar esta carta si el jugador tiene en

su mano cartas que coincidan con la carta recién bajada en número o acción. Si esta es

la primera carta del juego que se voltea, se regresa a la pila y se voltea otra carta.

ATENCIÓN: Si sospechas que un jugador bajó ilegalmente un comodín Toma 2 que te afecte (esto es,

teniendo alguna carta con el color que corresponda), puedes desafiarlo. El jugador desafiado deberá

enseñarte sus cartas. Si es culpable, el jugador desafiado deberá tomar 2 cartas. No obstante, si el jugador

desafiado es inocente, el desafiante deberá tomar las 2 cartas MÁS 2 cartas adicionales (4 en total).

Carta Flip: al tirar esta carta, todo cambia del lado claro al lado oscuro. Después de tirar

la carta Flip, voltea la pila para tirar (la carta recién jugada quedará hasta abajo), luego la

pila para tomar y, finalmente, las manos de cada jugador. Este nuevo lado seguirá en

juego hasta que otro jugador tire una carta Flip, cambiando nuevamente el lado. Esta

carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta Flip.

LADO OSCURO

Carta Toma cinco: cuando se tira esta carta, el siguiente jugador toma cinco cartas y

pierde su turno. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre

otra carta Toma cinco.

Carta Reversa: cambia el sentido del juego. Si le tocara jugar al jugador de la izquierda

de quien tira la carta, este jugador pierde su turno; en su lugar jugará la persona de la

derecha, y el sentido se cambiará hacia la derecha. Esta carta sólo se puede tirar sobre

una carta del mismo color o sobre otra carta Reversa.

Carta Salta a todos: cuando se tira esta carta, todos los demás jugadores pierden su

turno y tirará el mismo jugador que tiró la carta original. Esta carta sólo se puede tirar

sobre una carta del mismo color o sobre otra carta Salta a todos.

Comodín multicolor: el jugador que tire esta carta dirá el nuevo color que se jugará o

puede repetir el que ya estaba para tirar. Esta carta se puede tirar con cualquier carta;

incluso, puede ser utilizada en caso de tener alguna carta con el número o color

correspondiente.

Comodín Toma un color: cuando tiras esta carta, el siguiente jugador deberá tomar

cartas hasta que salga una del color que hayas elegido (sin importar la cantidad) y

perderá su turno. Nota: Esta carta sólo se puede descartar si el jugador que la tiene NO

tiene otra carta en su mano que coincida en COLOR con la carta recién bajada. Sin

embargo, sí se puede descartar esta carta si el jugador tiene en su mano cartas que

coincidan con la carta recién bajada en número o acción.

ATENCIÓN: Si sospechas que un jugador bajó ilegalmente un comodín Toma un color que te afecte

(esto es, teniendo alguna carta con el color que corresponda), puedes desafiarlo. El jugador desafiado

deberá enseñarte sus cartas. Si es culpable, el jugador desafiado deberá tomar cartas hasta que salga

el color elegido. No obstante, si el jugador desafiado es inocente, el desafiante deberá tomar las cartas

hasta que salga el color elegido, ¡ADEMÁS de 2 cartas adicionales!

Carta Flip: cuando tiras esta carta, todo cambia del lado oscuro al lado claro. Después de

tirar la carta Flip, voltea la pila para tirar (la carta recién jugada quedará hasta abajo),

luego la pila para tomar y, finalmente, las manos de cada jugador. Este nuevo lado

seguirá en juego hasta que otro jugador tire una carta Flip, cambiando nuevamente el

lado. Esta carta sólo se puede tirar sobre una carta del mismo color o sobre otra carta

Flip.

Cerrar el juego

Ya sea que estén jugando usando el lado claro o el oscuro, cuando tires tu penúltima carta, tienes que decir

«UNO» en voz alta para indicar que te queda una sola carta. Si no dices «UNO» y alguien te sorprende antes

de que el siguiente jugador empiece su turno, deberás robar dos cartas.

Cuando un jugador descarta todas sus cartas, se acaba la mano. Los puntos se suman (ver PUNTOS) y el

juego vuelve a empezar.

Si la última carta del ganador fue una carta Toma una, Toma cinco, comodín Toma dos o un comodín Toma

un color, el siguiente jugador deberá tomar las cartas correspondientes, ya que estas contarán para los

puntos del ganador.

Si la pila para TOMAR se termina y ningún jugador ha ganado, deja la última carta y revuelve la pila para

TIRAR para tener nuevamente una pila de donde TOMAR.

Puntos

Cuando un jugador se deshace de todas sus cartas, se le suman los puntos de las cartas que los oponentes

no pudieron tirar. La puntuación será como sigue:

Todas las cartas con número (1-9) …………………… Valor del número

Toma una ……………………………………………………… 10 puntos

Toma cinco …………………………………………………… 20 puntos

Reversa………………………………………………………… 20 puntos

Salta …………………………………………………………… 20 puntos

Salta a todos ………………………………………………… 30 puntos

Flip ……………………………………………………………… 20 puntos

Comodín multicolor ………………………………………… 40 puntos

Comodín Toma dos ………………………………………… 50 puntos

Comodín Toma un color…………………………………… 60 puntos

Si ningún jugador llega a 500 puntos, vuelvan a barajar las cartas y empiecen otra ronda. ATENCIÓN:

RECUERDA SUMAR PUNTOS SEGÚN EL LADO (CLARO U OSCURO) EN EL QUE HAYA ACABADO EL JUEGO.

Para ganar el juego

El GANADOR es el primero en llegar a 500 puntos.

Puntuación alterna

También se pueden ir sumando los puntos de cada jugador al final de cada juego. Así, cuando algún jugador

llegue a 500, el que tenga menos puntos será el ganador.

Juego de cartasTM?

service.mattel.com

GDR44-0970

+

1

+

1

+

1

+

1

TM

TM

TM

TM

+2+2

+2+2

+2+2

+2+2

+

2

+

2

+

2

+

2

TM

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

©Mattel

TM

+

1

+

1

+

1

+

1

TM

TM

TM

TM

+2+2

+2+2

+2+2

+2+2

+

2

+

2

+

2

+

2

TM

TM

Black Plate

Uno Instructions

GDR44

-0970

4.25” W x 27.5 » H

4.25” W x 2.75” H

1 panel w 7 panel h

1 (one) both sides

Black

White Offset

70 lb.

6/20/2018

INSTRUCTION

SHEET SPECS:

Toy: Toy No.: Part No.:Trim Size:Folded Size:Type of Fold:# colors:Colors:Paper Stock:Paper Weight:CS DATE:

UNO

FLIPFoldingDiagram

2LC:

English

LAAM

Front: English

Size: 4.25” x 27.5”

Back: LAAM

Size: 4.25” x 27.5”


Download Article


Download Article

UNO Flip is a super fun variation of UNO you can play with up to 9 of your friends. Every card has two playable sides, each one with different numbers and actions. UNO Flip is super easy to learn and a blast to play. Keep reading to learn how to set up the game and get started!

  1. Image titled Play Uno Flip Step 1

    1

    Choose a dealer by cutting the cards. Shuffle the cards and put the stack in the middle of the table so the Light Side of the cards (the side with the white border) is face-down. Then, every player draws a card and reveals the Light Side. Whoever has the highest number starts as the dealer for the first round.[1]

    • If anyone draws an action card without a number, it counts as a 0.
  2. Image titled Play Uno Flip Step 2

    2

    Deal 7 cards to each player. Whoever is the dealer shuffles all the cards again with the Light Side face-down. After they finish dealing, set the stack of cards in the middle of the table with the Dark Side face-up to make the draw pile. Everyone can look at their hand, but keep the Light Side of the cards hidden from the other players.[2]

    Advertisement

  3. Image titled Play Uno Flip Step 3

    3

    Start the discard pile on the Light Side with the top card of the draw pile. Flip over the top card of the draw pile to reveal the Light Side. The game will always start on the Light Sides of the cards. The player to the left of the dealer takes the first turn.[3]

    • If you reveal a Wild card when you flip the top card over, then the player to your left gets to choose the starting color.
  4. Advertisement

  1. Image titled Play Uno Flip Step 4

    1

    Play a card with the same number, color, or symbol as the top discarded card. Take your turns starting in clockwise order. Look at the top card in the discard pile and check your hand to see if you have a card you can play. If you have a card with a matching number, color, or symbol, you can play it onto the discard pile for your turn. You can only play one card per turn.[4]

    • On the Light Side, the colors are blue, green, red, and yellow. On the Dark Side, the colors are pink, teal, orange, and purple. The numbers on the cards range from 1 to 9 in each color.
    • You can play a Wild card no matter what the top card of the discard pile is.
    • Always try to play a card from your hand if you can since you earn points for playing all of your cards.
  2. Image titled Play Uno Flip Step 5

    2

    Draw a card if you’re not able to play a card from your hand. Take the top card of the draw deck and add it to your hand so it shows the same side as the rest of your cards. If the card you just drew matches the color, value, or symbol of the top card in the discard, you can play it immediately. Otherwise, your turn ends immediately.[5]

    • If the draw deck runs out of cards during a round, just shuffle the discard pile to make a new draw pile.
  3. Image titled Play Uno Flip Step 6

    3

    Say “UNO!” when you only have 1 card left in your hand. Say it loudly as soon as you play your second-to-last card so the other players know you’re about to go out.[6]

    • If you forget to say “UNO!” before the next player starts their turn, another player can catch you by saying something like, “You forgot to say UNO!” If you get caught, you have to draw 2 cards from the top of the deck right away.
  4. Image titled Play Uno Flip Step 7

    4

    Finish and score the round when someone plays their last card. After someone plays the last card, everyone reveals the cards they have left in their hands. The player who went out gets points for every card other players still had, but the point value varies depending on the card.[7]

    • Cards with the numbers 1–9 are worth their face value in points.
    • Draw One: 10 points.
    • Draw Five: 20 points.
    • Reverse: 20 points.
    • Skip: 20 points.
    • Flip: 20 points.
    • Skip Everyone: 30 points.
    • Wild: 40 points.
    • Wild Draw Two: 50 points.
    • Wild Draw Color: 60 points.
  5. Image titled Play Uno Flip Step 8

    5

    Keep playing rounds until someone scores 500 points. If a player hasn’t reached 500 points yet, shuffle all of the cards and deal a new hand to each player. At the end of each round, add any points you earned to your previous total. Whoever crosses 500 points first, wins![8]

    • Fun variation: Instead of awarding points to the first player out each round, players add the points left in their hand after each round to their score. Once a player reaches 500 points, the player with the least amount of points wins.
  6. Advertisement

  1. Image titled Play Uno Flip Step 9

    1

    Flip. Flip Cards have a card icon with an arrow on them. As soon as you play the card, the cards switch from the Light Side to the Dark Side, or vice-versa. Flip the entire discard pile over so the card you just played is on the bottom of the stack. Then, flip over the draw pile to the other side. Finally, flip your cards so you’re looking at the same side that’s showing in the discard pile.[9]

    • If this is the first Flip card played in the game, you’ll change from the Light Side to the Dark Side.
    • There are 2 Flip cards of each color in both the Light Side and Dark Side of the deck.
    • Dark Side action cards are more powerful than Light Side actions.
  2. Image titled Play Uno Flip Step 10

    2

    Draw One. Cards with “+1” on them force the next player to take 1 card from the top of the draw pile and add it to their hand. That player also loses their turn, so the player after them will go next.[10]

    • There are 2 Draw One cards of each color in the Light Side of the deck.
    • If you flip this card as the first card of the game, the first player draws a card and misses their turn.
  3. Image titled Play Uno Flip Step 11

    3

    Draw Five. Draw Five cards have “+5” written on them. The next player after you has to draw 5 cards from the top of the deck into their hand and they lose their turn.[11]

    • There are 2 Draw Five cards of each color in the Dark Side of the deck.
  4. Image titled Play Uno Flip Step 12

    4

    Skip. Skip cards have a circle with a line through them as their symbol. As soon as you play a Skip card, the next player loses their turn and you skip over them.[12]

    • There are 2 Skip cards of each color in the Light Side of the deck.
  5. Image titled Play Uno Flip Step 13

    5

    Skip Everyone. Skip Everyone has a circular arrow symbol. Rather than only skipping the next player after you, you get to skip all of the players at the table and take a second turn.[13]

    • There are 2 Skip Everyone cards of each color in the Dark Side of the deck.
  6. Image titled Play Uno Flip Step 14

    6

    Reverse. Reverse cards have arrows pointing to opposite sides and they make the direction of turn order change. If it’s the first time you play a Reverse card in a game, then you switch from going clockwise around the table to counter-clockwise, so the player to your right will take the next turn.[14]

    • There are 2 Reverse cards of each color in both the Light Side and Dark Side.
    • If you reveal a Reverse card as the first card at the start of the game, then the dealer plays first and continues counter-clockwise around the table.
  7. Image titled Play Uno Flip Step 15

    7

    Wild. Wild cards show the 4 colors of the side you’re currently playing. You can play a Wild card on your turn no matter what the card in the discard pile is. Choose a color on the side that you’re currently playing. The next player will have to play a card of that color.[15]

    • There are 4 Wild cards each in the Light Side and Dark Side.
  8. Image titled Play Uno Flip Step 16

    8

    Wild Draw Two. Wild Draw Two cards look like a Wild card with “+2” written on it. You can only play a Wild Draw Two card if you don’t have any other cards in your hand that match the color of the discarded card. You can choose the next color that needs to be played and the next player after you has to draw 2 cards. They also lose their turn.[16]

    • There are 4 Wild Draw Two cards in the Light Side of the deck.
    • If another player thinks you have another card in your hand that you were able to play, they can challenge you to reveal your hand. If you had another card you could have played, then you have to draw 2 cards instead. If the person was wrong, they draw 4 cards as a penalty.
  9. Image titled Play Uno Flip Step 17

    9

    Wild Draw Color. The Wild Draw Color looks like a wild card with a deck symbol on it. You can only play this card if you don’t have another card in your hand that matches the color of the discarded card. After you play this card, choose a color and the next player has to draw cards from the deck until they get a card of that color.[17]

    • There are 4 Wild Draw Color cards in the Dark Side of the deck.
    • If someone thinks you had a card of the same color as the discard, they can challenge you to reveal your hand. If you get caught, then you have to draw cards until you get one of the color you chose. If the person challenging you was wrong, they take the penalty and draw 2 additional cards.
  10. Advertisement

Ask a Question

200 characters left

Include your email address to get a message when this question is answered.

Submit

Advertisement

Thanks for submitting a tip for review!

About This Article

Thanks to all authors for creating a page that has been read 27,232 times.

Did this article help you?

На чтение 6 мин. Просмотров 3.9k.

Карты Uno Flip, разложенные в руке.

Uno Flip — это забавный поворот к классической Uno. В Uno Flip есть как светлая, так и темная сторона карт, а также уникальные карты действий.

В традиционном Уно только одна сторона карты имеет инструкции, но в Уно Флип можно играть обеими сторонами карты.

Каковы правила игры Uno Flip? В игре Uno Flip вы должны избавиться от карт в руке, совместив их с верхней картой в стопке сброса. Вы также должны подчиняться картам действий, включая карту Flip, которая переключает колоду со светлой стороны на темную и наоборот.

В этой статье вы узнаете о правилах игры «Уно Флип», а также о том, чем эта игра отличается от обычной игры «Уно».

Вы также узнаете о разновидностях игры и о том, можно ли прятать карты в Uno Flip или выиграть в Uno Flip с помощью дикой карты.

Mattel Uno Flip

  • Карточная игра Уно Флип
  • Вес упаковки: 0,136 кг

Игра Уно Флип: Краткое руководство

Uno Flip — это простая в освоении и веселая версия Uno, которая не даст вам расслабиться.

  • Количество игроков: 2-10 игроков могут играть в Uno Flip.
  • Колода: Колода Uno Flip состоит из 112 карт.
  • Цель игры: Цель игры Uno Flip — первым избавиться от всех карт в своей руке.
  • Победа в игре: Чтобы выиграть в Uno Flip, вам нужно избавиться от своей руки раньше других игроков и набрать более 500 очков за счет подсчета карт, оставшихся на руках у ваших соперников.

Настройка игры

Чтобы начать игру «Uno Flip», убедитесь, что все карты перевернуты на одну сторону, затем перетасуйте колоду и попросите каждого игрока выбрать карту.

Игрок, выбравший наибольшее число, становится дилером и раздает каждому игроку по 7 карт.

Затем дилер кладет остальные карты лицевой стороной вниз в центр игрового поля, чтобы создать стопку для розыгрыша, переворачивает верхнюю карту лицевой стороной вверх и создает отдельную стопку для отбрасывания рядом со стопкой для розыгрыша.

Сколько карт в Uno Flip?

В Uno Flip 112 карт, и у каждой карты есть две стороны — светлая и темная. Светлая сторона имеет красный, синий, зеленый и желтый цвета, а темная сторона — розовый, тиловый, оранжевый и фиолетовый.

И на светлой, и на темной стороне есть цифры 0-9, а также различные карточки действий, в том числе:

  • Draw One
  • Пятерка
  • Реверс
  • Пропустить
  • Перевернуть
  • Пропустить всех
  • Дикий
  • Wild Draw Two
  • Дикий цвет рисунка

В чем цель игры Uno Flip?

Цель игры Uno Flip — первым избавиться от всех своих карт и набрать 500 очков.

Чем отличается игра Uno Flip?

В Uno Flip есть светлая и темная сторона, и вы играете обеими сторонами карт, в то время как в обычной Uno вы играете только одной стороной карт.

Уно Флип и Уно

Понимание карт действий

Светлая сторона игры Uno Flip состоит из синих, зеленых, желтых и красных карт, как и в обычной игре Uno.

Карты действий для легкой стороны включают в себя карты «Draw One» вместо «Draw Two», а также карты «Wild Draw Two» вместо «Wild Draw Four».

Также есть 4 карты Flip красного, синего, желтого и зеленого цветов, которые заставляют колоду перевернуться на другую сторону.

Темная сторона Uno Flip имеет розовые, оранжевые, фиолетовые и тиловые карты. Карты действий — это карты Draw Five, Wild Draw Color и Flip.

Начало игры

Все игры в Uno Flip начинаются со светлой стороны, поэтому убедитесь, что все карты перевернуты на эту сторону.

Пусть каждый игрок выберет карту, а игрок с наибольшим числом на светлой стороне становится дилером. Карты действий считаются за ноль!

Игра в Uno Flip

Чтобы начать игру в Uno Flip, дилер сначала перетасовывает колоду, а затем раздает по 7 карт каждому игроку.

Затем дилер кладет колоду светлой стороной вниз в центр игрового поля в качестве стопки для розыгрыша и переворачивает верхнюю карту светлой стороной вверх, чтобы создать стопку для отбрасывания рядом со стопкой для розыгрыша.

Начните подбирать карты

Игрок, сидящий слева от дилера, ходит первым, и игра идет по часовой стрелке, пока не будет сыграна карта «Реверс».

Сопоставьте верхнюю карту в отбрасываемой стопке по цвету, символу или номеру. Вы также можете сыграть карту действия, если хотите.

Если вы не можете подобрать карту

Если вы не можете подобрать карту или сыграть карту действия, возьмите карту из стопки сброса. Если вы можете сыграть эту карту, сыграйте ее.

Если вы не можете сыграть карту, которую вы вытянули, то ваш ход заканчивается, и наступает очередь следующего игрока. Вы также можете не играть ни одной карты, даже если у вас есть подходящая карта!

Подсчет очков в раунде

Раунд заканчивается, как только у одного из игроков заканчиваются карты в руке.

Этот игрок становится победителем раунда и получает очки путем сложения очков карт, оставшихся на руках у всех остальных игроков.

Очки считаются только для той стороны, на которой закончилась игра.

  • Пронумерованные карты от 0 до 9 имеют номинальную стоимость.
  • Жребий один стоит 10 очков.
  • Розыгрыш пяти, реверс, пропуск и переворот стоят по 20 очков.
  • Пропустить всех — 30 очков.
  • Дикий» стоит 40 очков.
  • Wild Draw Two стоит 50 очков.
  • Wild Draw Color — 60 очков.

Кто первым наберет 500 очков, тот и победил!

Победа в игре

Чтобы победить в игре, вы должны сказать вслух «Uno!», когда будете разыгрывать предпоследнюю карту. Тот, кто первым избавится от всех своих карт, выиграет этот раунд.

Раунды продолжаются до тех пор, пока кто-то не наберет 500 очков или заранее оговоренное количество очков.

Если никто не выиграл до того, как закончится стопка, перетасуйте карты в стопке сброса и создайте новую стопку.

Действия при подозрении на мошенничество

Если кто-то не сказал «Уно», когда собирается выйти из игры, и его поймали до того, как он сыграл свою последнюю карту, то он должен взять 2 дополнительные карты из стопки ничьих.

Вариации игры

Вы можете немного изменить игру и сыграть в другую вариацию, если хотите.

Игра на наименьшее количество очков

Пусть игроки следят за количеством очков в каждом раунде. Как только игрок наберет 500 очков, пусть игроки подсчитают свои очки, и победит тот, у кого меньше всего очков.

Похожие вопросы:

Можно ли выиграть в Uno Flip с дикой картой?

Вы можете выиграть в Uno Flip с дикой картой. После того как вы сыграете «дикую карту», следующему игроку все равно придется вытянуть то количество карт, которое указано «дикой картой».

Очки с этих карт пойдут в итоговый счет победителя в этом раунде.

Можно ли прятать карты в Uno Flip?

Вы должны сообщить игрокам, когда у вас останется одна карта, сказав «Uno!» громко, чтобы все остальные игроки могли вас услышать.

Конечно, вы не обязаны показывать другим свою руку во время игры, но прятать любые карты, пытаясь сжульничать, запрещено правилами.

Заключение

Uno Flip — это веселая и стремительная карточная игра, которая может понравиться как детям, так и взрослым. Попробуйте сыграть в нее, чтобы получить уникальный поворот к старой классике.

Последнее обновление 2022-05-16 в 14:48 / Партнерские ссылки / Изображения из Amazon Product Advertising API

Игра настольная «UNO Flip»

карточная, 15 минут, игроков — 2-10 человек, возраст от 7 лет
подробнее

Mattel

нет отзывов

Код товара: 5042430

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ups powerman back pro 400 инструкция
  • Unlock tool инструкция на русском
  • Unix fit st 600x инструкция
  • Uniwa x28 инструкция на русском
  • Universal удобрение инструкция по применению